• Mela82

Gå ner 4 kg på 3 veckor-Är det möjligt?

Hej!

Jag vill gå ner 4 kg på tre veckor:  Är det möjligt och hur ska jag i så fall gå tillväga?
    Mat? Träningsschema?

Tacksam för hjälp! :)

• Svar på tråden Gå ner 4 kg på 3 veckor-Är det möjligt?
  • Capt Janeway

Ja det är möjligt MEN det kommer till största delen vara vattenvikt och glycogennivåer.
    D.v.s. du kommer inte bli av med 4 kg fett på tre veckor ...

• Mela82
    Capt Janeway skrev 2011-02-24 12:17:59 följande:
    Ja det är möjligt MEN det kommer till största delen vara vattenvikt och glycogennivåer.
    D.v.s. du kommer inte bli av med 4 kg fett på tre veckor ...
    Inte ens om man tränar varje dag? En variation av kondition och styrketräning?
  • Pickeli

4 kg fett, no way! Men absolut 4 kg vikt! Dra ned på maten och välj rätt mat så kommer det gå alldeles utmärkt tror jag. Kör några konditionspass också så gör du av med lite extra!

• Mela82
    Pickeli skrev 2011-02-24 12:22:23 följande:
    4 kg fett, no way! Men absolut 4 kg vikt! Dra ned på maten och välj rätt mat så kommer det gå alldeles utmärkt tror jag. Kör några konditionspass också så gör du av med lite extra!
    Hur lång tid tar det att gå ner 4 kg fett då?
  • Pickeli

1 kg fett motsvarar 7000 kcal ungefär brukar man säga.. Det går tyvärr inte att svara på din fråga på ett helt bra sätt eftersom det är både individuellt och beror på hur man äter/tränar. Räkna 1-2 kg fett i månaden är nog mer rimligt för en bestående viktnedgång skulle jag säga..

• Lucille

Jag har precis gått ner 4kg på drygt 2 veckor. Brukar ju rasa i början, och sen jämna ut sig. Men det är trevligt med ett viktras, för det peppar. :)

Didrik 2010-02-10!
  • Mrs Lady

Mela82 skrev 2011-02-24 11:48:00 följande:
    Hej!

Jag vill gå ner 4 kg på tre veckor:  Är det möjligt och hur ska jag i så fall gå tillväga?
    Mat? Träningsschema?

Tacksam för hjälp! :)
    LCHF fungerar kanon, känner många som gått ner mellan 2-4 kilo första veckan utan svält och hunger -jag äter detta själv och är fortfarande förundrad över att det faktiskt fungerar. Ett extra plus är att du slipper banta, vara hungrig och hårdträna -det enda du behöver göra är att lägga om din kost till kött, goda, feta såser och annat gott. LCHF kallas också njutningsmetoden. 
    Ät tills du är mätt och bara när du är hungrig, du kommer att få resultat!

Nu har LCHF kommit med en kanonbra film, mycket sevärd (på engelska men MYCKET bra)! 

">

Kostdoktorn - Sveriges största hälsoblogg med ca 1500 besökare varje dag:
    http://www.kostdoktorn.se/

kram

Bilden: Skalldeman är en annan stark ledande figur inom LCHF, han är mannen som plågades av kraftig övervikt och sjukdomar, idag är han snart 70 år och pigg som en 30 åring. Skalldeman idag minus 65 kilo

"För att bränna fett, måste man äta fett"
Svar på tråden Gå ner 4 kg på 3 veckor-Är det möjligt?