Rosvik- Piteå ? bra/dåligt ?
Är mest troligt på väg att flytta till rosvik, därför har jag lite funderingar..
Hur är förskolorna ?
Barnvänligt ?
Är rosvik en bra by att bo i ?
Hoppas någon kan och vill svara : )
Är mest troligt på väg att flytta till rosvik, därför har jag lite funderingar..
Hur är förskolorna ?
Barnvänligt ?
Är rosvik en bra by att bo i ?
Hoppas någon kan och vill svara : )
Jag kommer inte ifrån rosvik, men min man kommer i från Långvik som ligger just en bit utanför rosvik.
Några bekanta som bor i rosvik har iallafall berättat att dagis osv är riktigt bra där..
Men jag kan iallafall mer berätta att min man är riktigt nöjd med sin uppväxt och att man alltid hade kompisar i rosvik, mycket ungar och mycket bus..
Jag själv tycker att Rosvik verkar som en riktigt trevlig by (Seg matbutik bara , så har du brottom går det snabbare att åka in till piteå för att handla :P ).
Jag har dock inte körkort och därför så har det blivit att vi valt bort rosvik..
Men jag tycker ni ska testa!.
Det jag har sett är fint, och mycket barn finns det med :)
Jag är uppvuxen där och är på väg att flytta tillbaka.
Fördelarna är
Hamn, badplats, naturen
Billiga hus
Bra barnomsorg ( finns både vanlig förskola och en alternativ med Reggio Emilia som pedagogik)
Ålderdomshem (haha, om man tänmker bli gammal)
skol år 1-6 (sen åker de med skolbuss till Norrgjärden som är 1 mil söder om rosvik)
Ishall, sporthall, brottarlokal, folkets hus (men bla gympa och spinning)
Öppna förskolan (hålls av kyrkan, men bättre än inget)
Affär (som tidigare sagt, inte den bästa, men ändå bättre än inget)
Ok/Q8
pizzeria och en annan restaurang med thaimat
Cafe..
Bra bussförbindelse (mot Luleå och Piteå, mindre bra på helger och kvällarna)
Barnvänligt absolut! Jag kan ibland tycka att det är liiite för stor by men samtidigt så får barnen mycket kompisar så det är ju bra slipper man köra bil för att komma till nästa barnfamilj
Finns även en hemsida www.rosvik.nu
(men den har du kanske upptäckt om ni tittat på hus för den surrar väl alltid mäklaren Forsell om )
Antar att det är rätt bra betyg om man väljer att flytta tillbaka Det är rätt roligt att det flyttar dit mycket nytt folk hela tiden också så man har chans att lära känna nya människor.
Är det något mer specifikt du undrar kan jag säkert svara :)