• Zanna86

SNÄLLA!! Vart i armen sätter man in P-staven??

Min barnmorska ringde och sa att jag skulle köpa salva (Embla) och stryka på 2 timmar innan jag ska sätta in min P-stav men hon glömde ju visa mig vart den ska sättas in och därmed vart i all sin dar ja ska stryka på salvan!..... HJÄLP mig någon!! Ska dit på måndag!

• Svar på tråden SNÄLLA!! Vart i armen sätter man in P-staven??
  • KMJ

Min sattes in på vänster över arm in mot kroppen, om du förstår vad jag menar.Mellan armbåge och armhåla Glad

• Anonym

På överarmens insida, som andra svarat :) (vänster arm om du är högerhänt och höger om du är vänsterhänt)

Har du inte handlat än så köp embla-plåstren, de är enklast att ha med å göra

Har haft flera olika stavar och det har varit kanon! Lycka till!

• Qaroliine

överarm insida, på den arm du ej skriver med!

~*~Tilde 101221~*~
  • Zanna86

Jag har köpt embla salva men är det ingen som har en liten mer exakt beskrivining, för plåstret till salvan är ju typ bara 3x4 cm eller är det inte så exakt?
    Tack alla!

• Zanna86

Eller typ antal fingrar från armvecket och upp mot armhålan? om ja förstår rätt?

• Qaroliine

min satt 4-5 fingrar upp från armvecket.

~*~Tilde 101221~*~
  • Starchine

Min hade ingångshålet ca 4 fingrar från armvecket. På insidan av överarmen, precis under biceps muskeln liksom. (Om du spänner muskeln lite, så var staven placerad längst med vecket / linjen som blir under muskeln.... hmm svårt att förklara)  Obestämd

Lycka till!

• Loth

Kan också bäst förklara 4-5 fingrar från armvecket, fast mer inåt kroppen än rakt upp från vecket. Ca där tummen hamnar när man lägger fingrarna för att måtta Glad

♥ Nr 1 - 2010 ♂, Nr 2 - BF 20110401 ♥
  • BelAir1

Har du köpt staven ännu? Finns bilder i förpackningen vart den ska sitta!

• Tigerhonan

Varför måste du köpa dom själv? Jag fick såna plåster när jag satte in min p-stav, men tog ut det snabbt igen för det fungerade inte bra. Men dom sätter in den i överarmen som alla sagt :)

• Neia

Bifogar en uselt ritad bild, men den ger kanske en liten aning i alla fall...

Ungefär i det rödmarkerade området sätts staven in.

Den sätts på insidan av överarmen på den arm som du "inte använder". (vänster för högerhänta)
    Målet är att staven ska ligga i den lilla fördjupning som blir i huden precis under din biceps ner mot själva benet i armen.
    Om man mäter från armhålan ner mot armbågen sätts den in ca en decimeter ner längs armen, så att den alltså sitter ungefär i höjd med ditt bröst när den är inne.

Jag vill inte oroa dig, eller förstöra "glädjen", för p-stav är toppen om den fungerar som den ska, men OM du plötsligt får ett väldigt konstigt humör, är oförklarligt arg eller ledsen längre perioder i sträck, så bör du fundera på om det kan ha samband med p-staven.
    både jag och två väninnor har fått humörförändringar av p-stav; och barnmorskorna ville inte riktigt erkänna att det kunde bero på det. Bara så du är vaksam ifall... För de flesta fungerar den ju toppen.
    Lycka till!
  • Helle333
    Zanna86 skrev 2011-02-24 17:46:06 följande:
    Min barnmorska ringde och sa att jag skulle köpa salva (Embla) och stryka på 2 timmar innan jag ska sätta in min P-stav men hon glömde ju visa mig vart den ska sättas in och därmed vart i all sin dar ja ska stryka på salvan!..... HJÄLP mig någon!! Ska dit på måndag!
    När jag sätter en linjal i armhålan så är det ca 1,5dm till mitt ärr efter utplockandet av p-staven jag hade. Jag hoppas den fungerar bättre på dig än den gjorde på mig. Visserligen stabiliserade den mitt humör men jag hade mens flera månader i sträck. Först hade jag mens i två veckor, sedan tre veckor, sen en månad, uppehåll en vecka sedan höll den på i fyra månader. Då fick jag nog och plockade ut den.
  • Zanna86

Tack alla!! Jag åkte upp till barnmorskan och bad dem måla på mig så ja visste vart ja skulle sätta salvan och plåstret.... o det var typ i "gäddhänget" och 2 cm upp mot innerarmen.

Jag hoppas den kommer att fungera sen, är så trött på alla dessa grejer vi tjejer måste fixa och äta, sätta in, betala och stå ut med mm....

trevlig helg alla!

Svar på tråden SNÄLLA!! Vart i armen sätter man in P-staven??