• Ung Blivande Mamma 2010

Vad kan man sälja eller göra hemifrån för att tjäna pengar?

Hejsan!

Jag har surfat runt lite inne på internet men jag tycks bara hitta massa skräp tycker jag,
    sånt där det står du kan tjäna ca 40 tusen i veckan, jag tycker det låter lite för bra för att vara
    sant, och dom flesta är ju också på engelska vilket gör det ännu mer skumt!

Jag undrar om det finns något faktiskt vad som helst som man kan göra hemifrån ?
    Sälja barnkläder, prylar ?
    eller kanske sitta i telefon ja vad som helst nästan som iallafall kan bidra till en liten inkomst.
    Är det någon / några här inne som vet eller kanske har gjort något så skriv gäran, är öppen för alla förslag .

Tack på förhand.

• Svar på tråden Vad kan man sälja eller göra hemifrån för att tjäna pengar?
  • christianbir

Hej allihopa!

Jag jobbar hemifrån via internet sen 1 år tillbaka på heltid..

Det jag jobbar med kallas Affiliate marknadsföring.

Det bygger på att man tillförs websidor mm från företaget.
    Man marknadsför dessa sidor på internet och får betalt när något säljs genom websidan.
    Affiliteprodukter brukar oftast vara informationsprodukter av något slag.

Det jag själv jobbar med kallas "top tier" affiliate där man får betalt 700-10000dollar per försäljning.
    Det kostar dock lite mer att starta upp än andra.

Jag skulle rekomendera att såfort där står att man kan tjäna 40000kr per vecka då är det bara att stänga ner sidan.
    Det finns inte en möjlighet att lova någon att tjäna pengar på internet eftersom de inte vet vilken arbetsmoral de har. Det är fruktansvärt dålig marknadsföringsetik att använda sådana siffor i samband med att locka människor till det.
    Man bestämmer själv storleken på checken genom sin tidinvestering och hur mycket arbete man klarar av att göra varje dag med kontinutet.

På internet handlar det om marknadsföring, desto mer som kan se dina annonser, desto mer kommer gå in på sidan och ev köpa något.

Hoppas det hjälpte er.

Bara fråga på om ni undrar något:)

• Missimo84

Spela roulette, kräver lite kapital, men finns de som tjänar typ 16000 kr om dagen på det.

• ReRant
    christianbir skrev 2011-06-02 10:08:39 följande:
    Det jag själv jobbar med kallas "top tier" affiliate där man får betalt 700-10000dollar per försäljning.
    Det kostar dock lite mer att starta upp än andra.
    [...]
    Bara fråga på om ni undrar något:)
    Jag har en fråga.
    Tjänar du pengar på att sälja just internetpaket (eller vad man nu vill kalla det - hemsidor, verktyg, domän) till folk som vill tjäna pengar hemifrån?
    Som i sin tur ska sälja internetpaket till andra personer för att tjäna pengar hemifrån?
    Som i sin tur ska sälja internetpaket till andra personer för att tjäna pengar hemifrån?
    osv. Glad
Svar på tråden Vad kan man sälja eller göra hemifrån för att tjäna pengar?