• katt

Vad gör du om din katt kommer med en mus

Jag bor i radhus och min katt kommer in och ut som den vill.´När det dags att komma in i huset  brukar hon står på förnster brädan . då ser jag henne och öppnar dörren så hon för kommer in.

men idag så satt hon där med en liten mus och jag öppnade inte dörren för henne. .
    Hon gick iväg hoppas hon inte kommer tillbka med musen.
    vad ska man göra , vad skullle du har gjort?

• Svar på tråden Vad gör du om din katt kommer med en mus
  • hemlig02

Jag brukar inte öppna när jag ser att de har nån mus eller fågel. Jag låter dem vara, så brukar musen eller fågeln antingen bli uppäten eller så blir den ointressant och ligger kvar på trappen sen.

• katt
    hemlig02 skrev 2011-02-24 22:11:32 följande:
    Jag brukar inte öppna när jag ser att de har nån mus eller fågel. Jag låter dem vara, så brukar musen eller fågeln antingen bli uppäten eller så blir den ointressant och ligger kvar på trappen sen.
    Aha , men varför fånga man saker när dem blir ointresanta sen .Obestämd..........katter. Nu väntar jag i spänning för att se om hon har kvar musen när hon dyrker upp på förnstret nästa gång vilket blir när som helst fån och med nu.
    Hon gillar inte kylan!
  • semlorna

Då skulle jag ringa anticimex eftersom våra katter inte får gå ut och vi alltså hade haft möss inne.

Katten vill visa hur duktig den är, det är ett försök att vara snäll mot dig. Tacka för gåvan men visa att du inte vill att den ska med in.

• matte blir mamma

min katt har kommit på att om han visar sina byten för mig så försvinner dom. så han brukar visa dom för mig om jag är ute på gården o sen springer han och gömmer dom. men när han var yngre så hände det att han hade radat upp dom utanför dörren när jag kom hem från jobbet, mindre trevligt

• Jennywise

En mus är väl inget! Vänta bara tills kissen sitter där med en gullig fågel eller en ekorre i käften. Då är det minsann lätt att hålla sig för skratt... Som svar på frågan så brukar jag inte släppa in dem när de kommer hem med djur till mig.

• Rockabilly

Möss är väl inget! Värre är det när dem kommer in med sina ENORMA sorkar.. När dem kommer in med djur så sätter dem sig i köket och jamar så in i bomben. Dem slutar inte förrän jag kommer och berömmer dem, klappar lite och sen tar sorken/råttan/musen i svansen och slänger ut den.
    Fåglar får oxå komma in ibland, oftast lever dem. Då tar jag den i händerna och slänger dem upp i luften och då flyger dem så fint iväg!

• Kimona

De kommer hem med en mus för att de har fixat mat till dig. Jagat för sin flock.
    Elakt att ignorera missen tycker jag. Ta musen ifrån katten bara

• Kyanita

Det har bara hänt en gång. Katten kom in med en död mus och gav till..... Hunden! Hunden uppskattade det inte alls! *S* Fast hunden har alltid varit "mamma" till katten och tom låtit honom dia på henne. Sen har det aldrig hänt så katten förstod väl att det inte var uppskattat.

• Tazzme

Jag har två innekatter så ifall de lyckas fånga en mus betyder det att de hittat den inne i huset (blörk!). Därför är jag bara glad ifall de fått tag på den och brukar därför berömma dom jättemycket ifall de kommer med ett möss. Glad

Svar på tråden Vad gör du om din katt kommer med en mus