• Whirlwind

Hemnes dagbädd till 2 åring?? funkar det?

Jag har förälskat mig i Hemnes Dagbädd och skulle gärna vilja ha den till min 2 åring..
    Min fråga är om ni tycker det verkar vara en dum ide?
    den sängen är ju ganska hög men samtidigt så borde det ju gå bra om man sätter dit en stödbräda och kanske bullar upp me kuddar osv den första tiden?? eller vad tycker ni?

undrar även om någon vet om den är prisvärd.
    Juniorsäng känns som ett onödigt inköp då jag tkr att dom växer ur dom så snabbt

här är länk till sängen

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50080315

den är ju väldigt dyr om man räknar med madrass och allt så vill gärna höra alla kommentarer om den som går att höra =)

• Svar på tråden Hemnes dagbädd till 2 åring?? funkar det?
  • Mama Mia

En vän till mig har den till sin lille kille som nyss fyllt två. Med en hemmagjord stödbräda till. Dom har bara haft den en vecka eller så, men än så länge verkar det funka bra iaf..

• 08a10a

Vi har en till vår tvååring (snart treåring) och hon har haft den sen hon fyllde två. Fungerar utmärkt, har även satt dit stödbrädan från Ikea.

• Majaajasvensson

Har inte den, men min rekomendation är en kudde under madrassen.
    Billigare än en stödbädd!

• ModestyB

Vi har haft en dagbädd åt vår dotter sen hon fyllde 2. Ingen stödbräda heller, inga kuddar under madrassen heller och hon har aldrig ens varit i närheten av att ramla ur sängen. När vi nattar henne lägger vi henne ganska långt in och lägger hennes gosedjur ytterst så hon ska känna att det tar emot lite. Sängen är ju 90 cm bred så det finns ju mycket yta att sprattla på=)

Vi uppskattar att ha sängen bäddad som soffa med överkast och mysiga kuddar på dagen, då kan man sitta där och mysa och läsa.

• Hallonblomman

Å vilken bra fråga. Har nämligen funderat på samma själv ni är dottern bara 1,5 men vi har väl planer på att köpa den till 2 år Tycker den är så fin sen att det har förvaring under skadar ju aldrig i ett litet rum

Engla - mitt allt ♥
  • versan

Vi har en till våran tjej & den är superbra.
    Hon började använda den när hon var 2,5 år och vi har inte haft nån bräda fast hon snurrar i sängen jämnt så har hon heller aldrig ramlat ned.
    Så vi rekomenderar den varmt.

• Hallonblomman
    versan skrev 2011-02-25 20:19:25 följande:
    Vi har en till våran tjej & den är superbra.
    Hon började använda den när hon var 2,5 år och vi har inte haft nån bräda fast hon snurrar i sängen jämnt så har hon heller aldrig ramlat ned.
    Så vi rekomenderar den varmt.

SUPERFINT!!!
    Å vad jag längtar tills vi kan byta säng o fixa nu men får vänta ett par månader till ;-D 
    Engla - mitt allt ♥
  • versan

har flera bilder i mitt galleri.
    Vi byggde in sängen med hjälp av 2 billyhyllor & satte sänghimmel mellan
    på sidan om sängen (där provdockan står) finns även ett litet skrivbord som är dolt som en hemlig liten hörna som dottern älskar att vara i.
    I ena bokyllan satte vi glashyllor & smala ljuslister som skiner i glashyllan
    så man kan även ändrar färg i alla kulörer med hjälp av en lite strömbrytare.
    Dottern älskar dessa då hon använder belysningen som nattlampor.
    (syns på bilden)

& den andra billyhyllan är böckerna vänd åt skrivbordshållet för förvaring.
    Sen ovanför huvudändan finns det en anslagstavla som hon kan hänga upp sina teckningar &dyl på.

• Whirlwind

Tusen tack för era svar, va glad jag blir. :)

Versan, vilket fint litet krypin. Ser väldigt mysigt ut.

Och Modesty b, va skönt att ditt barn inte ramlat ut.

Kommer definitivt köpa denna säng nästa helg , jätte tacksam för era svar.
    Ha en trevlig helg allesammans :)

• Shaun the sheep

Vilken himla smart idé! Det här kommer jag sno. Har aldrig ens tänkt tanken förut, konstigt nog.
    Nu är min dotter inte riktigt 2 år än, vi väntar nog med en Hemnes tills framåt jul, då är hon 2½

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden Hemnes dagbädd till 2 åring?? funkar det?