• jagoduoentill

finns INGEN foundation som passar vad tusan ska jag göra

jag har provat ALLT 
    varit inne på kicks o fått hjälp med att prova olika foundations men ingen är i min färg. jag har jätte ljus hy o även dem ljusaste foundation blir för mörka o dem som inte är för mörka är så vita som en krita...vet i fan vad jag ska göra...

känns jobbigt att behöva köpa 2 st och blanda o hålla på....nån som har samma problem som hittat en lösning????????? 

• Svar på tråden finns INGEN foundation som passar vad tusan ska jag göra
  • Oleanna

Jag blandar tyvärr, innan hade jag en från Chanel som hette Alabaster men så få hade den färgen så den försvann. Jag har hört att någon av de stora märkena kan blanda för dig men jag kommer inte på vilken det är. Fråga på MAC

• jagoduoentill

sjukt jobbigt...verkar som jag alltid haft för mörk, bara att jag dragit ut den så himla mkt så jag själv inte märkt det.
    men då har den ju inte gjort sitt jobb liksom...att täcka....visade tjejen på kicks min foundation o helvete vilken chock jag själv fick när vi jämförde me andra...den var ju hur mörk som helst...hur kan de va att man inte märkt det själv...det var den ljusaste färgen utav det märket men shit..ja...puuuhh....får in o ta en runda till då :(

tack för ditt svar 

• Oleanna
    jagoduoentill skrev 2011-02-25 08:38:37 följande:
    sjukt jobbigt...verkar som jag alltid haft för mörk, bara att jag dragit ut den så himla mkt så jag själv inte märkt det.
    men då har den ju inte gjort sitt jobb liksom...att täcka....visade tjejen på kicks min foundation o helvete vilken chock jag själv fick när vi jämförde me andra...den var ju hur mörk som helst...hur kan de va att man inte märkt det själv...det var den ljusaste färgen utav det märket men shit..ja...puuuhh....får in o ta en runda till då :(

tack för ditt svar 
    Mitt tips när du provar foundation är att ta med en spegel och titta i dagsljus innan du köper den. 
    Den ska ha samma färg som din egen hudton. Kolla också så att den har rätt underton..sådden inte blir för gul eller för rosa. 
  • Karolinan01

Har haft samma problem själv, alla foundations har visat sig vara för mörka eller för grådaskiga, till och med MAC:s, Make up Stores och Cliniques ljusaste. Hittade äntligen en foundation som passade mig på FACE STHLM, de har många olika ljusa nyanser så någon bör passa din underton.

• Oleanna
    Karolinan01 skrev 2011-02-25 08:54:10 följande:
    Här kommer en länk; www.facestockholm.com/core/PRODS/?CatId=5
    De är bra..jag har någon med dem. Shesido ( felstavat) har annars en riktigt bra..testa 20 I om du har lite rosa ton..be dem att få med en liten provburk hem. De har ljusa med.
  • jagoduoentill

Jag har inte rosa ton. Jag e mer gul säger dem. Sista foundation jag köpte dock är mer åt de rosa. Att blanda en superljus färg med den blir fortfarande fel el? Jag vill ju inte ha dem som e lite gula för jag själv e lite gul.. O vem fan vill vara gul liksom. Haha..

• violatricolor

Åh, jag har noga aldrig varit riktigt nöjd med foundation, finns väl inget i make-up-väg som är så svårt att köpa som det. Nu har jag en från Clinique som jag tycker är helt ok. Den är ganska ljus.

• mosterYster

Jag har det motsatta problemet. När jag är ute mkt på sommaren (eller åker utomlands) blir jag så mörk att det inte finns min färg. Jag får leta bland smink för svarta, och hur lätt är det i Sverige (eller f.ö. i Tyskland där jag bor)?!?

Jag vill tipsa ts om everydayminerals.com, deras ljusa färger är VITA! och så har de ett "överpuder" man använder för att ge lyster åt huden - det ville jag beställa sist, men det gick inte, för alla är för ljusa hudtoner! Nånstans mellan albino och snövit såg det ut som. 

Slutade med att jag beställde bronzer-foundationen - den matchar min hud bäst (ja, jag är europé)!

• violatricolor
    mosterYster skrev 2011-02-27 00:56:59 följande:
    Jag har det motsatta problemet. När jag är ute mkt på sommaren (eller åker utomlands) blir jag så mörk att det inte finns min färg. Jag får leta bland smink för svarta, och hur lätt är det i Sverige (eller f.ö. i Tyskland där jag bor)?!?

Jag vill tipsa ts om everydayminerals.com, deras ljusa färger är VITA! och så har de ett "överpuder" man använder för att ge lyster åt huden - det ville jag beställa sist, men det gick inte, för alla är för ljusa hudtoner! Nånstans mellan albino och snövit såg det ut som. 

Slutade med att jag beställde bronzer-foundationen - den matchar min hud bäst (ja, jag är europé)!
    Kul! Så du beställde därifrån? Fattar inte riktigt varifrån man beställer, alltså vilket land, funderar på om man kan åka på att betala tull. Sen är det lite svårt att veta vilken nyans man ska ha utan att prova men hittade detta erbjudande:

http://www.everydayminerals.com/store/try-me-free/base.html 
  • Majestic

Jag har testat massor med mineralfoundations men den bästa är definitivt http://www.lucyminerals.com/. Everydayminerals har jag också testat men de har nyligen bytt formula och många har klagat på att det har kliat, men det är bara och prova sig fram !

I´m because we are...
  • Smulan87

jag är JÄTTEBLEK o kör med dream mate mousse från , kan de vafra loreal? ivory. RIKTIGT bra.

• mosterYster
    violatricolor skrev 2011-02-27 01:12:20 följande:
    Kul! Så du beställde därifrån? Fattar inte riktigt varifrån man beställer, alltså vilket land, funderar på om man kan åka på att betala tull. Sen är det lite svårt att veta vilken nyans man ska ha utan att prova men hittade detta erbjudande:

www.everydayminerals.com/store/try-me-free/ba... 
    Japp, det är toppen, du betalar bara portot. Kan rekommendera att beställa deras flat top brush också, kostar ca 1/5 av vad en riktigt bra kabukiborste från tex ID kostar...
  • jagoduoentill

Ja jag har provat den men den är för vit. Dream matte mouse. Alla ivory e ju kritvita me en aning gult el rosa i. Köpte dock en sån o blandade med en av de 21162849361626 burkarna jag har hemma fast mest utav den ljusa o jag måste säga att de var inte lika bökigt som jah trodde det skulle vara o sen ett stort plus att jag hittade min kombination med första försöket :) tack för alla era tips.. Hur gör ni på sommaren? Jag har alltid kört utan för de blir ju så himla varmt. Men de e ju så trisst. Har massa leverfläckar som jag mer än gärna döljer.tips mottages där med :)

Svar på tråden finns INGEN foundation som passar vad tusan ska jag göra