• singelmamman1984

Börjar få tillbaka känslor för mitt ex, behöver råd!!!

Hejsan. Det är så att jag var tillsammans med en kille för 10 år sen.
    På senaste har vi börjat ha kontakt igen, sms, mms, msn mm mm...
    Jag älskade honom så mycket och har aldrig kommit över honom.
    Har fått veta att han har en tjej nu men han skriver ändå med mig.
    Nu kommer jag säkert få höra av er att jag är blåögd men han är verkligen inte
    en sån kille som skulle ljuga för mig om saker.
    Vad ska jag göra? Ska jag börja träffa honom igen och se vad som händer?
    Snälla hjälp

• Svar på tråden Börjar få tillbaka känslor för mitt ex, behöver råd!!!
  • redneck girl

blöögd ja ..troligtvis . han är ju upptagen . tänk på varför han är ett ex.....

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Anonym

Varför ge sig på upptagna killar??? Hitta en egen istället ts! pinsamt!

• Anonym

Säger som Redneck girl.... tänk på varför tog det slut mellan er? 

Jag funderar ibland själv på om jag inte har känslor för mitt ex, men så tänker jag på vad han gjort och vad han GÖR och då helt plötsligt kommer jag på mig själv att det är inte han jag har känslor för eller saknar. Det är TIDEN vi hade ihop, sakerna vi gjorde ihop som jag saknar..

Men jag förstår dig att du funderar!

Kram  

• singelmamman1984

För det första, han har inte gjort något när vi var tillsammans och jag har inte gjort någonting.
    Jag blev sjuk och var tvungen att flytta 100 mil bort och det var därför det tog slut.
    Har alltid älskat honom och han mig.
    Då är det lite skillnad om man jämför med att man har en bra anledning att göra slut.
    Jag vill inte ha någon annan än honom. Ni som älskat någon med hela erat hjärta nångång förstår vad jag menar.
    Vill så gärna säga till honom vad jag känner och att jag vill att han gör slut med den andra tjejen.

• Anonym
    singelmamman1984 skrev 2011-02-25 13:49:07 följande:
    För det första, han har inte gjort något när vi var tillsammans och jag har inte gjort någonting.
    Jag blev sjuk och var tvungen att flytta 100 mil bort och det var därför det tog slut.
    Har alltid älskat honom och han mig.
    Då är det lite skillnad om man jämför med att man har en bra anledning att göra slut.
    Jag vill inte ha någon annan än honom. Ni som älskat någon med hela erat hjärta nångång förstår vad jag menar.
    Vill så gärna säga till honom vad jag känner och att jag vill att han gör slut med den andra tjejen.
    Han har tjej PUNKT SLUT !
  • singelmamman1984

Det går inte bara att säga så. Tror att dom skulle göra slut om jag sa sanningen till honom.
    Han vet inte att jag vill vara seriös.
    Ni är ganska tårngsynta om ni tror att man inte kan bli kär i någon anna bara för att man har ett förhållande. Detta är ganska nytt så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

• Anonym
    singelmamman1984 skrev 2011-02-25 15:02:12 följande:
    Det går inte bara att säga så. Tror att dom skulle göra slut om jag sa sanningen till honom.
    Han vet inte att jag vill vara seriös.
    Ni är ganska tårngsynta om ni tror att man inte kan bli kär i någon anna bara för att man har ett förhållande. Detta är ganska nytt så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
    Säg vad du tycker om honom :) Jag tror han skulle uppskatta det, tänk om han känner samma sak för dig, men inte vågar säga nått?

• de Robespierre

Om du klarar av att ta en förlust längre fram när du har nästlat in dina känslor så:

Ta kontakt med honom Tala om hur du känner. Säg att du inte har några förväntningar på att det skall bli "ni"  Vem vet - han kanske inte är lycklig i sitt nuvarande förhållande. Han kanske är på väg ut.

Men det betyder INTE att det skall bli ni. Det betyder INTE att du kan ställa förväntningar på honom. Det betyder INTE att du senare kan klaga på att det gör ont i hjärtat om det inte blir "ni". Kärlek är ett spel där man ibland förlorar oavsett hur bar oddsen ser ut.
Svar på tråden Börjar få tillbaka känslor för mitt ex, behöver råd!!!