• Anonym (Lendo?)

Dumt att ta ett lån hos Lendo??

Min situation är såhär: Studerar, har en del små krediter på typ Ellos, Hm o ett par fler.

Man får ju inte så jädra mycket över varje månad när man har studielån så varje krona räknas!

Har räknat lite på att ta ett lån på 14 000 hos Lendo för att på så sätt få ner månadskostnaden med 200-250 kr...vilket är ganska mycket för mig dessa dagar!

Hade tänkt betala av det på 4 år så då är det lånet avbetalat några månader innan ett annat banklån jag står o betalar av på. Det banklånet fick jag inte höja nämligen därav att jag kollade Lendo.

Någon som har erfarenhet av Lendo?? Bra eller dåligt!

• Svar på tråden Dumt att ta ett lån hos Lendo??
  • Oktober Längtan

Lendo är ju ingen bank i sig, utan de har samlat alla större kreditgivare och skickar ut förfrågning till de som blir EN förfrågning i din UC istället för kanske 10 om du gått separat till alla olika kreditgivare som finns. Så det är de vanliga bankerna man söker hos, bara VIA Lendo så man får EN ansökan.

• Anonym (Lendo?)

Jaha...ja jag vet inte hur det funkar. Men det är inte dumt då alltså?? Eftersom det är hos en "vanlig" bank då....

• Oktober Längtan

Nej dumt är det väl inte. Frågan är bara om det går igenom. Eftersom du studerar, studiemedel och lån är inget som bankerna ser som inkomst. Men prova går ju! Bäst tror jag är dock att ringa, eller boka tid med en bank och prata med de, vid ansökan via nätet är det ju en dator som räknar ut om du får låna eller ej beräknat på dina siffror enbart. Vid personlig kontakt tar de ju mer i beräkning än bara siffror. Lycka till!

Svar på tråden Dumt att ta ett lån hos Lendo??