• Sofie1982

Skötbord

Hej

Vårt badrum är inte så stort så vi får inte plats med något skötbord som står på golvet och har inte heller plats att hänga ett på väggen.

Jag har hört att det finns skötbord som man lägger ovanpå badkaret, men har inte sett några i affärerna. Någon som vet något om detta? Finns det och var kan man i så fall köpa det, eller kan man tillverka ett själv? Hur gör ni andra som har litet badrum och bebis?

• Svar på tråden Skötbord
  • Mama Mia

Kan inte hjälpa dig med var såna skötbord finns, men det finns ju andra ställen än badrummet att ha skötbord i. Vi hade i tvättstugan, men man kan väl egentligen ha det precis var som helst.

• Lena

Det var vanligt på 70-talet. Vi har ett stående som vi inte vet vad vi ska göra av då vi inte har badkar längre. Det har betjänat fem barn

• Fru Lycklig

Vi har litet badrum så vi kan inte ha skötbordet där.Vi köpte ett billigt på ikea som vi har stående på kontoret. Torra tvättlappar som man blöter innan man ska byta. Sonen är nu ett år och det har fungerat alldelles utmärkt hela tiden.

♥Världens finaste son föddes i februari 2010 ♥
  • saltflingan

Tvättbjörne är den största tillverkaren av badkarsskötbord tror jag. Gå in och kolla på deras hemsida. 

Kan verkligen rekommendera att ha skötbord där man har tillgång till vatten, det är så mycket smidigare. Det funkar bra även utan men det ÄR så mycket smidigare att ha vattnet färdigt i kranen. 

Var själv inne på att ha ett över badkaret men eftersom vattnet sitter på fel sida och slangen inte räcker till den rätta sidan så har jag nu lagt ner de tankarna. Kommer ha skötbordet i barnrummet istället, inte alls lika smidigt men det kommer funka det med. 

Där vi bodde förut hade vi skötbor på väggen i badrummet, precis vid slasken. Det var helt perfekt!

• MamaPapa

Vi hade ett liknande som Empiiis länkade till, tror det köptes på Barnens Hus men det var typ 7 år sen. Såg ett på Babylands hemsida också

www.babyland.se/skotbord-tvattbjorne-basic_x_CA042001.aspx

Nu har vi gjort oss av med skötbordet, men väntar om 5 veckor en lite bebis till. Den här gången överger jag skötbord helt - de är bara skrymmande och så oroar man sig för att den ska rulla av. Nej - den här gången kör jag bara skötunderlägg direkt på golvet i badrummet.

• Konstantine

Hej! Vi har ett badkarsskötbord, det köpte vi på babyproffsen för typ ett år sen. Finns på babyland också men det vi köpte kändes stabilare. Kosta runt 900:- tror jag.
    Jag rekomenderar också att ha ett skötbord där det finns rinnande vatten. Dom producerar såå mycket bajs i början bebisarna ;P
    Om ni köper ett sånt så tipsar jag om att sätta filttassar (som man använder till möbler) där skötbordet möter badkaret, vårt badkar har blivit lite repat. Sen tänk på vart ni kan göra av skötbordet när ni måste använda badkaret! Om det får plats i badrummet på golvet eller om den är lätt att få ut genom dörren och det finns plats där.
    Vårt skötbord får preciiis plats på golvet mellan toaletten och handfats-röret :P pjuh!

• tel005

När vi letade skötbord så fanns det en hel del såna man sätter på badkaret på Blocket. Men då får man såklart kolla ordentligt så att det är helt! Fast det gör man ju förstås när man köper nytt i butik också! Flört

• Nygift2008

Vi har Tvättbjörne Basic på badkaret, det kostade ca 800kr på Babyproffsen. Vi är faktiskt väldigt nöjda. Det kanske inte ser så stabilt ut, men är det! Vår dotter är oerhört rörlig och sprattlig men det funkar jättebra. Dessutom är det helt okej smidigt att bära ut det när man ska duscha, det funkar bra trots att vi har så litet badrum!

• merenwen

Vi har en skötbädd på golvet i sovrummet. Funkar suveränt! Och nära till hands om man måste byta på natten.
    En stor bunke som man kan fylla med varmt vatten bara, så är det klart!

• Zeran

Ikea har förvarings "korgar" man kan hänga på sidan av skötbordet, jag har en till att ha blöjor i och en med vatten i, på så sätt kan jag tvätta med vatten fast vårt skötbord inte får plats i badrummet

• Plusminus

Tvättbjörnes fällbara: www.tvattbjorne.com/s.htm

Finns väl på Babyland, Barnens Hus, Bonti. Eller prova Blocket, men de brukar vara populära i andra hand...

Helt perfekt så man får plats att duscha också utan att behöva plocka bort skötbordet varje gång.

• merenwen
    pluvdo skrev 2011-02-25 22:02:10 följande:
    Man kan ju faktiskt använda våtservetter också.
    Nä, det använder vi bara om vi är iväg någonstans där det inte finns vatten. Hemma har vi alltid vatten eftersom det är snällare mot bebisens hud.
  • Colisa

Vi har en skötbädd, Ikeas uppblåsbara, på golvet i badrummet. Har dusch så något badkarsbord funkar ej och finns ingen plats där ett vägghängt inte skulle vara rejält i vägen.
    Lite osmidigt att böja sig, men man behöver aldrig oroa sig för att hon skulle trilla av skötbordet - ett fall på några centimeter tror jag hon fixar.

pluvdo skrev 2011-02-25 22:02:10 följande:
    Man kan ju faktiskt använda våtservetter också.
    Jovars, men man vill ju tvätta händerna också!
  • DjurgårdsRutan

Vi köpte vårt skötbord som man har över badkaret på Blocket för 300 kr.

Fungerar perfekt då vi ochså har ett litet badrum.

Svar på tråden Skötbord