• Rultan79

hjälp om att få pojken att ta flaska söker :)

Är  det någon som har några bra tips på att få ett barn att ta ersättning?
    Tänker sluta amma på dagarna men fortsätta nattamma...Ibland tar han flaskan och ibland vägrar han....Han är snart 5 månader. Prövat olika flaskor,nappar...

• Svar på tråden hjälp om att få pojken att ta flaska söker :)
  • thegoddess

kanske kan vara för varmt eller för kallt. min tös vägrar äta när det e för kallt
    är han hungrig eller går du efter tids intervall?

• Rultan79

Jag har prövat både kallt och varmt...och i helgen ska pappan få ge honom!
    Jag tycker det är svårt med flaska men jag vill ändå att det ska gå! Jag vill sluta amma på dagarna pga av min hälsa.

Jag ger efter tidsintervaller...Jag ger honom ungefär 120ml och tre timmars mellanrum...Han tar ofta tag i flaskan och för in den i munnen och börjar bita på den..haha..sen knuffar han bort den! Jag vet att om jag envisas med flaskan så kommer han tillslut ta den med det är jobbigt att se honom så ledsen. Han får ju som sagt amma innan han somnar samt på natten.

Hur gör ni andra? 

• Mina småtroll

Min flicka vägrade flaskan, men ökade inte i vikt av amningen.

Det som till slut fungerade för oss var att ge henne flaskan på natten när hon sov djupt, då sög hon på ren reflex. De första dagarna var lite trixiga, vi fick gå in i ett mörkt rum utan stimulans, då sög hon ganska bra. Sen efter några dagar så tog hon flaskan utan problem. Nätterna gick bäst, då hon sov djupt. 

I samband med detta så slutade hon amma helt, hon kunde nog inte hantera båda sätten Å andra sidan hade jag ju ingen mjölk kvar....Hon var 4 månader vid tillfället.

Lycka till!

• Rultan79

Tack Mars2009!

Jag ska pröva på att minska på amningen på kvällen också, det kanske är så att min son inte hller fixar båda sätten heller... Hur gjorde du på kvällen /natten med flaskan...Det är ju lite mer jobb än att amma som sagt...
    Gick du upp på natten och värmde eller? Många frågor blir det Flört 

• Mina småtroll

Vi tog med oss en termos med kokt vatten i, o en flaska med kallt vatten. Vi hade testat oss fram innan hur många ml varmt respektive kallt vatten som blev lagom ljummet. Sen hade vi en doserare med ersättningspulver i. Så vi blandade i sömnen kan man säga :) Funkade jättebra. Hade inte orkat gå ner till nedervåningen för att laga till...

Svar på tråden hjälp om att få pojken att ta flaska söker :)