Hur gjorde ni som var helt oense om namn?
Är lite nyfiken bara för jag har inga barn än men ibland kommer ämnet upp (för framtiden) och namnen jag gillar gillar inte han xD
Så hur gjorde ni? Hur kom ni överrens?
Är lite nyfiken bara för jag har inga barn än men ibland kommer ämnet upp (för framtiden) och namnen jag gillar gillar inte han xD
Så hur gjorde ni? Hur kom ni överrens?
När det gällde barnens namn, hade vi vetorätt. Vi skulle båda två gilla namnet. Om en av oss sade nej, ströks namnet från namnlistan.
Jag bestämde tilltalsnamnen och han andranamnen sen fick dom fula andranamn oxå
Vi var allvarligt oense om pojknamn, men det löste sig efter att vi gjort könsUL, då vi fick reda på att vi skulle få en dotter
Jag gjorde så här. Vi fick skriva listor båda två och självklart skulle vi vara övertala båda två. Jag hade ju ett namn som jag typ hade bestämt att det skulle bli. Jag pratade sen om det namnet lite extra och la in det lite här och var i diskussionerna och till slut efter mååååånga månader ( vi började tidigt för vi visste att vi skulle få svårt att enas) så sa han. Ja ....... Är kanske inte så dumt iallafall jag börjar gilla det nu faktiskt. Så så gjorde jag, alla nöjda
Vi skulle vara överens skulle det ju stått
Vi kom nog inte riktigt överens om något namn. När dottern föddes sa jag - det är en Ella. Eller hur?!!
Sambon hade varken då eller denna gång för den delen, kommit med namnförslag. Jag är själv ganska envis och kommer nog få min vilja igenom ändå Annars kan sambon ta och kolla igenom lite namn så jag vet vilken typ av namn han gillar! Har han inte intresset, då kan han inte ha så mycket invändningar heller
Vi hade vartsitt favoritnamn, ingen av oss ville ha den andres namnförslag. Pojknamn var vi oense om men kunde däremot tänka oss samma flicknamn. Ut kom en pojke! Efter halva graviditeten vill ingen av oss ha sitt favoritnamn och vi stod på ruta ett, vilket vi iofs gjorde som oense också.
Jag var in på olika namnsidor, och skrev sedan ut varsitt papper med samma namnförslag som vi sedan varförsig strök under tänkbara namn, sedan visade vi namnen för varann och plötsligt fanns det några namn som vi båda kunde tänka oss. Sonens namn fanns med på listan och båda hade strukit under namnet, men det var inte därifrån sambon slutligen föreslog sonens namn. Jag ville ha namnet "på prov" och känna efter om sonen verkligen var "det namnet", och visst var han det.
Jag hade några favoritnamn för ett par år sen som jag aaaaabsoluuuuuut skulle döpa mina framtida barn till. Vilken jävla tur att jag inte fick barn just då, hade inte kunna leva med vissa av namnen idag.
Jag skrev ut en LÅNG namnlista, båda fick kryssa bort alla namn som var otänkbara. Det blev inte många namn kvar där inte..då var det enkelt att välja. *s*
Skriv ut en lista och låt honom först ta bort alla han absolut inte kan tänka sig, sedan kanske du har kvar något.