• Skarpa

Bonsai kitten, köpa eller göra själv?

Min man fyller snart 30, och han har allt han vill ha förutom en katt. Jag gillar verkligen inte katter, för de smyger runt överallt så man alltid känner sig iakttagen, har en äcklig låda osv.

Hittade den här sidan: www.ding.net/bonsaikitten/index.html och känner att det faktiskt är något jag kan tänka mig att ha i huset. Min man får sin älskade katt, samtidigt som jag slipper de negativa effekterna.

Undrar nu om ni tror att det är lättast att köpa en färdig eller att göra en själv? Har ni några tips på inköpsställen? Jag är inte så pysslig, men det verkar ju inte så svårt heller egentligen. Har till och med hittat en grårandig kattunge på Blocket som jag tror skulle göra sig bra i en burk. Färgerna matchar vår nya vardagsrumssoffa samtidigt som det fluffiga i pälsen mjukar upp lite.

• Svar på tråden Bonsai kitten, köpa eller göra själv?
  • semlorna

Ser inget roligt i djurmisshandel men det finns det säkerligen många som gör. Have fun...

• Dimitra

Själva tjusningen med bonsaier är väl att skapa dem efter eget tycke och smak. Jag skulle göra en liten bonsaikitten själv

The Dimitra universe.
  • Skarpa
    Dimitra skrev 2011-02-25 18:22:38 följande:
    Själva tjusningen med bonsaier är väl att skapa dem efter eget tycke och smak. Jag skulle göra en liten bonsaikitten själv
    Det ligger nog nåt i det. Om man gör själv så får man ju precis den färg och form man vill ha.

Hittade de här glasburkarna från Iittala, undrar om de kan funka. whatsupsthlm.se/stocklounge/snygga-glasburkar-fran-iittala/4187/

Känns ju lite billigt att bara ta första bästa gamla ursköljda syltburk, bara.
  • Dimitra

Eftersom det är en present så är det väl lite mer klass att komma med Iittalaburken. Medan du övar så funkar ju syltburkarna bra, eller varför inte en 4-månaders puréburk för den där yttepyttiga katten

The Dimitra universe.
  • Skarpa
    Dimitra skrev 2011-02-25 18:29:56 följande:
    Eftersom det är en present så är det väl lite mer klass att komma med Iittalaburken. Medan du övar så funkar ju syltburkarna bra, eller varför inte en 4-månaders puréburk för den där yttepyttiga katten
    Sant, det är kanske inte så dumt att öva lite först. Vill ju inte ge bort något som ser ut som skräpet man släpade hem från slöjden i skolan, direkt Puréburk var ju ett jättebra förslag! Man skulle ju kunna knyta ett snyggt ban i och ha som julgransdekoration sen!

Får kika runt lite mer på Blocket efter fler kattungar. Det borde ju gå att sälja provexemplaren på Tradera sen.
  • Skarpa
    Dimitra skrev 2011-02-25 18:35:58 följande:
    Men du, vilken bra idé om julgransprydnaderna
    Också petar man på en liten tomteluva innan man stoppar katten i burken!
  • Dimitra
    Koo skrev 2011-02-25 18:37:20 följande:
    Också petar man på en liten tomteluva innan man stoppar katten i burken!
    Du svävar jag ut lite här, men tror du att det skulle funka med kycklingar nu till påsk? De är ju små så man kan klämma ihop en handfull i varje burk.
    The Dimitra universe.
  • Zixi
    Dimitra skrev 2011-02-25 18:39:02 följande:
    Du svävar jag ut lite här, men tror du att det skulle funka med kycklingar nu till påsk? De är ju små så man kan klämma ihop en handfull i varje burk.
      Självklart! Och till jul kanske en minigriskulting, de är ju redan lite burkformade
    2010-07-20 3040/50
  • Themis

Och jag som inte ens gillar burkskinka....eller heter det burkaskinka nuförtiden?

• Skarpa
    Zixi skrev 2011-02-25 23:18:42 följande:
      Självklart! Och till jul kanske en minigriskulting, de är ju redan lite burkformade
    Men är det så lätt att få tag på minigriskultingar då? Kattungar hittar man ju för typ en tia tassen om man har tur. Annars är det ju bara att sätta upp lappar på Ica om att man tar hand om hela kullar, så har man ju tillgången säkrad eftersom det springer okastrerade katter överallt. Man kan ju inte köpa för dyrt material, för då gör man ju knappt någon vinst.
  • Jenniifer

Det blir ju mer personligt om man gör den själv;)

(Gillar inte heller djurmisshandel. Men jag älskar humor!)

• Insatt

Någon som kan tipsa om en passande burk för denna mullnutte på 7 kg?

• Insatt
    Insatt skrev 2011-02-27 12:07:07 följande:

• Skarpa
    Insatt skrev 2011-02-27 12:07:07 följande:
    Funkar inte kartongen? Lite sådär hobo-chic-style eller nåt?
  • drummerboy

Herregud? Är ni seriösa?

• Skarpa
    drummerboy skrev 2011-02-27 13:14:20 följande:
    Herregud? Är ni seriösa?
    Såklart! Har jag nu väl hittat den perfekta presenten till min man, som annars har allt och inte önskar sig något, förutom just en illalåtande, illaluktande pälsfabrik, så är det väl klart att jag kör på den! Min snuttis förtjänar att få sin önskan uppfylld på sin stora dag!
Svar på tråden Bonsai kitten, köpa eller göra själv?