Växelvisboende för en 8månaders...
Vad tror ni e bäst? Bara hos mamma eller varannan vecka?
Vad tror ni e bäst? Bara hos mamma eller varannan vecka?
Växelvis boende.. hur ska barnet bo?
Varannan vecka rekommenderas först vid 3 år.
Bara hos en förälder, helt klart.
En 8-månaders ska absolut inte flytta runt mellan två olika hem. Det är oftast först från 3 år som det brukar vara aktuellt, om man hamnar i tvist om det och måste få hjälp för att fatta beslutet.
men när ska pappan få lära känna sitt barn då? umgås o knyta band? 3års ålder e ju som så långt borta?
Vad som är bäst? Att bo hos den ena föräldern på heltid förstås!
Umgänge kan man ju ha ändå, men det är inte schysst mot en bebis att ha växelvis boende.
En vän till mig hade precis samma funderingar. Hennes barns pappa ville ha varannan vecka men för henne kändes det fel då barnet bara var 1år. De gick till familjerätten (kallas de så?) och de sa att barnet absolut inte ska bo vv när det är under 3 år. men att det däremot var okej att pappan hade barnet varannan helg.
jomen jag tänker liksom dett asom blir en vardag..ta konflikter o allt...frukost m.m...men varannan helg kan ju funka..
Jag såg på Nyhetsmorgon i tisdags när damen från BUP var där, en tjej ringde och ställde samma fråga och gick följande svar:
En liten mår inte bra av olika intryck, såsom dofter mm, så vill man ha delad vårdnad så rekommenderade hon att föräldrarna skulle växla med att bo i samma lägenhet...
Går inte det kan, pappan o detta fallet, komma och ta promenader med barnet några gånger i veckan..dessutom kan man prata över Skype så barnet ser och hör den andra föräldern..
Lycka till och hoppas ni hittar ett sätt som fungerar för er!!