• Anonym (Hemsk hals)

Ont på sidan av struphuvudet...

Det började i mitten på November med att jag fick hemskt ont i halsmuskeln (ja det finns en sån) bara sådär helt plötsligt, jag hade ont i den den ca 1½ vecka sen gick det över bara helt plötsligt också.

Sen dagen innan julafton så fick jag hemskt ont i halsen, men inte så där ont som man får då man är förkyld utan det var mer eller mindre muskelrelaterat kan man kanske säga. Men det gjorde ont hela tiden. I slutet på tungan och där halsen börjar för att försöka förklara lite på ett ungefär vart jag fick ont. Det gjorde väldigt ont att svälja. Det hade jag ca 1 vecka.

Sen blev jag fri det och hade inte ont på ca 2 veckor sen kom det tillbaka. Precis samma sak och det satt i ca 1 vecka.

Sen försvann det och kom tillbaka för ca 3 veckor sedan och det satt i ca 4 dagar, precis samma grej igen.

Nu är det tillbaka, men inte på samma sätt. Nu har jag väldigt ont på vänster sida av struphuvudet men enbart när jag sväljer och haft så i tre dagar nu. Det är inget behagligt alls och jag vill inte svälja för det gör så ont.

Någon som har varit med om samma sak eller någon som kan tänka sig veta vad det kanske beror på? Värt att uppsöka läkare/sköterska för detta? Jag menar, egentligen ska man väl kolla upp det mesta hos en läkare/sköterska om det är något men nu är det helg och idag, nu under kvällen så har det blivit ganska så olidligt så tänkte ge denna sida ett litet försök..

• Svar på tråden Ont på sidan av struphuvudet...
  • Anonym (Hemsk hals)

Någon??

• Eisa

Hmm svårt.

Påminner om något jag hade för flera år sedan. Halsont som återkom hela tiden i 6-12 månaders tid och det kändes inte som förkylningshalsont utan var på en enda punkt (Fast olika punkter varje gång). Jag var inte förkyld eller mådde dåligt på annat sätt.

Var till distriktssköterska och kollade om jag hade några bakterier i halsen som inte borde vara där men icke.

Sen försvann det bara.

• Wilde

Låter som det jag har nu, jag fick först ont i muskeln på sidan av halsen och sedan fick jag svullna körtlar och jätteont på sidan av halsen, samt ont när jag sväljer. Kanske är det en halsinfektion eller halsfluss?

• Anonym (Hemsk hals)
    Wilde skrev 2011-02-26 17:31:58 följande:
    Låter som det jag har nu, jag fick först ont i muskeln på sidan av halsen och sedan fick jag svullna körtlar och jätteont på sidan av halsen, samt ont när jag sväljer. Kanske är det en halsinfektion eller halsfluss?
    Halsfluss är det inte. Det har jag haft mycke då jag var yngre så det vet jag precis hur det är. Och halsfluss känns inte muskelrelaterat utan då känner man att det verkligen är själva halsen som är irriterad och ond, och man har väl ont i halsen i stort sett hela tiden då.

Jag känner av smärtan BARA då jag sväljer, på sidan av struphuvdet. I morse då jag vaknade så var det till och med värre och jag är inne på fjärde dagen med detta nu..
  • Anonym (???)

Finns nåt dom heter Halsböld, kan det vara det??

• Anonym (Hemsk hals)
    Anonym (???) skrev 2011-02-26 19:34:32 följande:
    Här kommer info ang halsböld!

www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omrade n/Sjukdomar-och-besvar/Halsbold/
    Tack för länken, tyvärr funkade den intefår bara upp att sidan jag söker inte finns.

Men om det nu skulle vara halsböld borde jag då inte ha nån typ av böld som jag kan känna eller se runt omkring halsen då?

Det har jag inte, jag har bar ont!
  • Anonym (Hemsk hals)
    Anonym (Hemsk hals) skrev 2011-02-26 21:05:26 följande:
    Tack för länken, tyvärr funkade den intefår bara upp att sidan jag söker inte finns.

Men om det nu skulle vara halsböld borde jag då inte ha nån typ av böld som jag kan känna eller se runt omkring halsen då?

Det har jag inte, jag har bar ont!
    Men jag hittade felet i länken och har läst det där. Jag är inte uppsvälld eller något så långt jag kan se eller någon annan kan se..
  • Anonym

Har i flera år haft väldig värk i den stora muskeln på höger sida av halsen...
    ...nu har jag i en vecka ungefär haft jätteont i den muskeln på vänster sida.
    Har även fått yrsel och liksom somningar på den vänstra sidan och örat där känns annorlunda.
    VC sa bara att det inte var stroke eller annat akut.

Vad göra nu?? 

Svar på tråden Ont på sidan av struphuvudet...