Ont på sidan av struphuvudet...
Det började i mitten på November med att jag fick hemskt ont i halsmuskeln (ja det finns en sån) bara sådär helt plötsligt, jag hade ont i den den ca 1½ vecka sen gick det över bara helt plötsligt också.
Sen dagen innan julafton så fick jag hemskt ont i halsen, men inte så där ont som man får då man är förkyld utan det var mer eller mindre muskelrelaterat kan man kanske säga. Men det gjorde ont hela tiden. I slutet på tungan och där halsen börjar för att försöka förklara lite på ett ungefär vart jag fick ont. Det gjorde väldigt ont att svälja. Det hade jag ca 1 vecka.
Sen blev jag fri det och hade inte ont på ca 2 veckor sen kom det tillbaka. Precis samma sak och det satt i ca 1 vecka.
Sen försvann det och kom tillbaka för ca 3 veckor sedan och det satt i ca 4 dagar, precis samma grej igen.
Nu är det tillbaka, men inte på samma sätt. Nu har jag väldigt ont på vänster sida av struphuvudet men enbart när jag sväljer och haft så i tre dagar nu. Det är inget behagligt alls och jag vill inte svälja för det gör så ont.
Någon som har varit med om samma sak eller någon som kan tänka sig veta vad det kanske beror på? Värt att uppsöka läkare/sköterska för detta? Jag menar, egentligen ska man väl kolla upp det mesta hos en läkare/sköterska om det är något men nu är det helg och idag, nu under kvällen så har det blivit ganska så olidligt så tänkte ge denna sida ett litet försök..