• TurkishDelight

Konstigt i underlivet!

Hej !!

Jag hade en jobbig urinvägsinfektion i januari månad som ja fick 10 dagars antibiotikakur för. Men jag känner att jag inte är fulltfrisk efter detta nu..
    Jag hade sex med min pojkvän  och nästan dagen efter fick jag urinvägsinfektion, nu undrar jag om ja kanske kan ha fått med något annat förutom urinvägsinfektion ?? Problemen som jag har är att jag får flytningar som luktar väldigt väldigt  illa !! Jag har inte varit hos gyn ännu, men jag har vart på vårdcentralen och kollat om det kan vara svamp, eller om ja fortfarande har uvi, klamydia eller några andra bakterier och det var inget av det. Det svider inte när jag kissar, det kliar inte eller så, inga besvär alls förutom flytningar som luktar ruttenfisk. Vad kan det vara ?

• Svar på tråden Konstigt i underlivet!
  • sexologen

Hej!

Det kan vara jobbigt att komma in i som du beskriver upprepade urinvägsinfektioner. Antibiotikan förändrar den naturliga bakteriefloran i underlivet vilket kan leda till svampinfektion. Vid svampinfektion är det viktigt att ta lite extra hand om sitt underliv att smörja med salva mot svamp och ev. även ta vagitorier, att inte använda tvål då du tvättar dig och att helst inte använda för tighta byxor. Gamla huskurer som kan hjälpa mot urinvägsinfektioner är tex att dricka tranbärsjuice eller citronjuice gärna vid sänggående och att kissa efter samlag. Det är också bra att använda kondom vid samlag för att inte "reta" ditt underliv med andra bakterier än dina egna.
    Om du inte kommer tillrätta med ditt problem tycker jag att du ska söka gynekolog. Illaluktande flytningar kan vara ett tecken på slidkatarr, vilket du behöver kolla upp hos en gynekolog/läkare.

Lycka till!

Hälsningar Sara

Svar på tråden Konstigt i underlivet!