• vattenkanna

    Insamling till barnhem (Göteborg/Mölndal)

    Jag är på jakt efter insamlingar till barnhem i tex Rumänien eller liknande. Läste någonstans för några år sedan att det finns privatpersoner som samlar in saker och sedan åker personligen och lämnar sakerna till barnhemmen.

    Är det någon som vet om detta fortfarande existerar? Har sorterat barnens leksaker och det finns massor som dom inte leker med som jag tänkte göra mig av med men det tar emot att slänga hela saker. Önskar att de kunde komma någon annan till nytta.

  • Svar på tråden Insamling till barnhem (Göteborg/Mölndal)
  • idiz2011

    Det finns en second hand butik som skickar pengar till barnhem i Rumänien för saker som de säljer i second hand affären. De skickar även med saker som de får in i butiken. Den ligger i Klova på Hönö (Öckerö kommun).

  • Anette91

    Försök att samla ihop så att du kan sälja på loppis t.ex. till att kunna åka ner och lämna en massa pengar/ köpa kläder där nere till ett barnhem bättre att åka ner privat iaf och verkligen visa intresset (: Jag skulle själv vilja det, men min engelska suger sjukt så det skulle aldrig fungera ;o  Är dina barn så stora så kan de ju hjälpa till och på en bakluckeloppis t.ex. så kan ni ha en stor skylt o skriva att "hjälp oss så att vi kan åka till t.ex. rumänien och skänka lite pengar dit" (: Vet att dem har en ganska populär bakluckeloppis vid slottsskogen, är inte ifrån göteborg annars kunnat hjälpa till med detta projekt(: Lycka till och hoppas det går bra :D

  • Marlean

    Kontakta Hoppets stjärna, de har kontakter och skickar varje jul ner långtradare med mat osv till fattiga barnfamiljer och pensionärer (packat bland annat av privatpersoner) OCH till barnhem. www.hoppetsstjarna.se ger dig nummret.

  • virre85

    Jag vet att min mormor lämnar massa saker till en affär i majorna, tror faktiskt det är en tempo butik som skickar saker till ett barnhem i Estland eller om det var rumänien.. Jag brukar ge kläder och leksaker till henne som hon vidarebefodrar. Hon och hennes vänninor brukar sticka massa saker med


    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Insamling till barnhem (Göteborg/Mölndal)