• Maria3

Tandhygienist besök!?

Tänkte boka tid för ett besök hos tandhygienisten men har ingen aning om vad det kostar. Känner att jag har ganska mkt tandsten som måste skrapas bort. Vad har ni betalat för hur länge?

• Svar på tråden Tandhygienist besök!?
  • Menhir

Helt omöjligt att svara på!

Du kan googla fram referenspriset men dels kan hygienisten ha ett annat pris än referenspriset och dels är det omöjligt att svara på vilken åtgärd och hur många besök som krävs.

Man kan ta bort tandsten på några minuter och man kan behöver 4 besök om 40 minuter vardera och det är klart att det då blir olika kostnader.

Så ring o fråga! Har du gått där tidigare så vet de på ett ungefär hur mycket tandsten du har och kan göra en bedömning i förväg.

• Ruggugglan

Jag var hos tandläkaren för två veckor sedan. Har bokat in ett besök på lite längre stund (1,5 timme) för borttagning av tandsten. Frågade tandhygienisten vad det skulle kosta på ett ungefär, och hon sade att det kostar runt 1000:-.

• Maria3

Tack för svaren. Det låter inte så himla dyrt, trodde det skulle kosta typ dubbelt. Men då så... ska ringa till min tandläkarmottagning och höra vad de har för priser. Var ju ett tag sen jag var hos tandläkaren så det går inte o veta hur mkt tandsten jag har. H NA: det är ju smart o gå regelbundet. Ska nog börja med det så man slipper mkt tandsten.

• kentafinell

Gick i december och jag går var 18e månad. Kostade 920 kr för kontroll och rengörning/tandsten hos privat tandläkare i östersund.

Svar på tråden Tandhygienist besök!?