• SunFlower81

Vilket BB (bor i Sollentuna)

Hej,

Är det någon som kan rekomendera vilket BB man ska välja? (eller inte välja)
    Själv bor jag i Sollentuna, så närmast är Danderyds sjukhus och där finns ju även BB stockholm.
    Näst närmast är väl Karolinska i Solna...

Någon som har erfarenhet av dessa?

Jag skulle vilja åka på "öppet hus" på BB stockholm etc, men hittade inget om detta på deras hemsida...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-26 14:19
    Kan tillägga att jag inte riktigt gillar sjukhus.. Har svårt att ta blodprov eller få sprutor... Har en fobi för nålar etc.. så därför kanske BB Stockholm är ett bra alternativ?

• Svar på tråden Vilket BB (bor i Sollentuna)
  • TEmamma

jag har ingen erfarenhet av bb sthlm,men har absolut hört mycket bra om dom.
    men jag måste bara berätta att nya ds är också väldigt fint och jag upplevde det inte sådär sjukhussterilt :)

fördelen med ds, som gör att jag själv kommer ha dom som förstahandsval den här gången, är att de tillskillnad från bb sthlm har stor erfarenhet av komplicerade förlossningar.

Det är bara sedan ngn gång i höstas som de tar emot svårare förlossningar på bb sthlm, så de har själklart inte kunnat få så mycket erfarenhet än.

Lycka till! =)

• TEmamma

Förresten, av dom tre du nämnt så är det nog ingen jag skulle säga att du inte kan välja, alla är nog bra =)

• Viken79

Jag har fött på KS (2006) och på BB Stockholm (2008). Rummet jag fick föda i på KS var som ett vanligt vitt undersökningsrum så att säga, på bottenvångingen, på BB Stockholm har man finare utsikt och bra mycket trevligare rum, med stor soffa etc. Även rummet vi sedan fick bo på var mycket fräschare på BB Stockholm. I övrigt var personal etc likvärdigt. Vad gäller BB Stockholm vs DS ska det inte vara någon större skillnad vad jag hört. Lycka till!

Svar på tråden Vilket BB (bor i Sollentuna)