• Em75

Dukan diet – lördagsgodis!!!??

Är inne i "aggressiva fasen" av Dukan dieten. Är läskigt sugen på ngt gott och vill INTE äta keso eller tugga på ngt köttigt proteinigt!!! Ngr tips på vad man får äta?

• Svar på tråden Dukan diet – lördagsgodis!!!??
  • JennyochMira

vad är Dukan för nåt?=)

ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. MIRA ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.
  • Tinnys

ägg.
    Kan rekomendera en mouse på kakao, sötningsmedel och äggvitor, vet inte hur godkänt just kakao är....
    4 äggvitor vispas hårt
    vänd ner 3 msk kakao och 4 msk sötningsmedel.
    Ska ätas inom 2 timmar.
    Är självklart godare med vanligt socker men det är ju inte godkänt...

• Em75

Tack för moussetips!
    Nötter är tyvärr för fett...
    men nu är jag snart på sammanslagningsfasen. Åh jag längtar efter ett glas rött och ost!!!!

Dukan är en diet i 4 faser.
    Första fasen kör du stenhårt med bara proteiner å lätta mjölkprodukter max 7 dgr. 
    Andra fasen får du äta varannan dag protein och protein+grönsaker tills du når din målvikt.
    I tredje fasen gångar du de kg du gått ner med tio och får antalet dgr du ska fortsätta äta som i andra fasen men med en ren protein dag. Du får oxå lägga till viss mängd bröd. ost, spannmål per dag/vecka. I första halvan av denna fas får du en dag då du får äta vad du vill och undr den andra två dagar.
    Fjärde fasen äter du som du vill men med en proteindag i veckan. (Förhoppningsvis har man fått "goda" vanor å skippar allt sött å fett som man tidigare ätit frampå kvällskvisten framför tv:n)
    Man ska oxå röra på sig minst 25 min varje dag.
    Lite förenklat men sök Dukan diet på google så får du upp hemsidan.
    Jag har gått ner 4,5 kg på två veckor och ska nu långsamt återgå till  "vanlig" kost igen. Vet inte om det funkar men det har hittills gjort det.

• Anish
    JennyochMira skrev 2011-02-26 20:46:27 följande:
    vad är Dukan för nåt?=)
    Dukan är en diet :) En bra sådan! :D
  • LurvensFrö
    Em75 skrev 2011-03-06 18:55:00 följande:
    Tack för moussetips!
    Nötter är tyvärr för fett...
    men nu är jag snart på sammanslagningsfasen. Åh jag längtar efter ett glas rött och ost!!!!

Dukan är en diet i 4 faser.
    Första fasen kör du stenhårt med bara proteiner å lätta mjölkprodukter max 7 dgr. 
    Andra fasen får du äta varannan dag protein och protein+grönsaker tills du når din målvikt.
    I tredje fasen gångar du de kg du gått ner med tio och får antalet dgr du ska fortsätta äta som i andra fasen men med en ren protein dag. Du får oxå lägga till viss mängd bröd. ost, spannmål per dag/vecka. I första halvan av denna fas får du en dag då du får äta vad du vill och undr den andra två dagar.
    Fjärde fasen äter du som du vill men med en proteindag i veckan. (Förhoppningsvis har man fått "goda" vanor å skippar allt sött å fett som man tidigare ätit frampå kvällskvisten framför tv:n)
    Man ska oxå röra på sig minst 25 min varje dag.
    Lite förenklat men sök Dukan diet på google så får du upp hemsidan.
    Jag har gått ner 4,5 kg på två veckor och ska nu långsamt återgå till  "vanlig" kost igen. Vet inte om det funkar men det har hittills gjort det.
    Hittade tråden nu. Hur har det gått för dig??
  • majalisalarsson

Vart kan man läsa mer om Dukan dieten?

Svar på tråden Dukan diet – lördagsgodis!!!??