• Anonym

häning trött feber barn

Min son är snart 3 år.. hela familjen har varit förkylda fram o tillbaka i 3 veckor nu min son har klarat sig hyfsat bra. tills för 3-4  dagar sen då han oxå fick feber (39,5) o super hosta o snorig. Det jobbiga är att han inte vill äta nått inte dricka får inte ens i honom välling.. hur länge klarar han sig innan vi ska ringa läkare.? kan säga att min son är extremt rädd för läkare så vill inte åka in i onödan.. Men vet att han borde o måste få i sig vätska iaf men det e omöjligt..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-26 19:22
    vi har fått i honom en välling lite saft o glass ,lite mat under dessa dagar men inte alls mycket..

• Svar på tråden häning trött feber barn
  • NiniMe

Om han börjar bli mörk under ögonen, eller om där inte kommer något kiss.. Håll koll på urinet...

Jag har pecis haft förkylningsinfluensan och den e sjukt dryg, hostar som fan och ont gör de, feber som kommer o går, noll aptit.. Nu har min son fått den :-/ jag har haft den i 5 dagar och den börjar ge med sig nu och aptiten är liiiiiite tillbaka 

• snillis

Febern i sig är ju ingen fara - däremot skall han ju inte bli uttorkad.
    Säger som de andra - håll koll på kisset.
    Ge vätskeersättning och låt honom dricka det han vill ha.

• Mizzz

Håll koll på så att det kommer ut något. Sålänge han kissar får han i sig tillräckligt. Ge honom Ipren och Alvedon kombinerat så får ni ner febern lite bättre och så blir han förhoppningsvis piggare!

♥ Linus 2007-04-21 ♥ ---||--- ♥ Pyret BF 2011-03-16 ♥
  • Anonym

Han vill inte dricka alls har bara druckit en halv festis idag o en isglass ätit lite strips det enda han velat ha.

• Anonym

det har i princip inte kommit något kiss under den senare dagen..

• Anonym
    Mizzz skrev 2011-02-26 19:30:23 följande:
    Håll koll på så att det kommer ut något. Sålänge han kissar får han i sig tillräckligt. Ge honom Ipren och Alvedon kombinerat så får ni ner febern lite bättre och så blir han förhoppningsvis piggare!
    har gett honom alvedon i 3 dagar dämpar febern,men han e fortfarande väldigt trött o vill bara sitta i soffan o inte äta..
  • Kärllek

Byt ut alvedonen mot Ipren, mina killar har vart precis likadana nu med feber o ingen aptit, gav Alvedon först men bytte till Ipren efter 6 dagar då började de bli mycket bättre med engång! Blanda inte Alvedon o Ipren innan du pratat med sjukvården jag fick rådet att inte blanda dem! Hoppas han blir bättre snart!

• Anonym
    Kärllek skrev 2011-02-26 19:42:11 följande:
    Byt ut alvedonen mot Ipren, mina killar har vart precis likadana nu med feber o ingen aptit, gav Alvedon först men bytte till Ipren efter 6 dagar då började de bli mycket bättre med engång! Blanda inte Alvedon o Ipren innan du pratat med sjukvården jag fick rådet att inte blanda dem! Hoppas han blir bättre snart!
    nee tänker inte blanda något. ja får hoppas det han sover nu iaf.
  • Anonym
    HemmaHosSofi skrev 2011-02-26 19:45:31 följande:
    Ser att du fått bra tips.. vi brukat ge saltapinnar när dottern dricker dåligt. Då blir hon alltid jätte törstig och får på så sätt i sig vätska.
    vi provade lite chips men han ville inte dricka ändå.. får se hur det går i morgon annars får vi ringa o rådfråga läkare..

han hade vätskebrist o fick ligga inne för exakt ett år sen vill helst att han ska slippa det igen =(
  • HemmaHosSofi
    Anonym skrev 2011-02-26 19:48:43 följande:
    vi provade lite chips men han ville inte dricka ändå.. får se hur det går i morgon annars får vi ringa o rådfråga läkare..

han hade vätskebrist o fick ligga inne för exakt ett år sen vill helst att han ska slippa det igen =(
    Okej. Ringa 1177 och rådfråga kan man alltid göra.
    Fast dom lägger ju inte in honom om han inte behöver, och gör dom det så behövs det. Inte alltid roligt, men kanske nödvändigt för att han skall bli piggare.
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • snillis
    Kärllek skrev 2011-02-26 19:42:11 följande:
    Fast man blandar ju inte utan man varvar - varannan gång Alvedon och varannan gång Ipren. Det är ju olika verksamma substanser så det ger bäst effekt när man varvar.
Svar på tråden häning trött feber barn