• Jordgubbarmeglass

Knöl vid skulderbladet som framkallar huvudvärk då man trycker... ?

Jag vet sen tidigare att ryggont ofta går upp i huvudet och sätter sig där.

Men häromdagen då min sambo skulle massera mig så kom han åt en knöl vid skulderbladet (insidan), som gjorde att jag fick en huvudvärk på vänster hjärnhalva, precis vid örat (samma sida som knölen sitter)
    När han slutade trycka så släppte värken.
    Kan inte  riktigt koppla bort det så jag tänkte att någon här kanske är utbildad massör/naprapat/kiropraktor?

Är detta bara en vanlig muskelspänning eller ska man behöva oroa sig för något annat? ...

• Svar på tråden Knöl vid skulderbladet som framkallar huvudvärk då man trycker... ?
  • littlemum

Du behöver inte oroa dig. Det är med allra största sannolikhet en muskelknuta.

• Jordgubbarmeglass
    littlemum skrev 2011-02-26 21:31:18 följande:
    Du behöver inte oroa dig. Det är med allra största sannolikhet en muskelknuta.
    Tack för ditt svar
    Även om man inte vill tro något annat så ligger gärna tankarna kvar ändå där i bakhuvudet ju!
  • mammaNena

absolut en muskelknuta! till 99% säkerhet! när jag är hos naprapaten så har hon en liten kon formad träbit som hon kör rakt ner i sånna knutor. fy faaaan va ont det gör, men attans va bra det blir! bara tänka "andas" så vet man att det är bra om bara några sekunder

Svar på tråden Knöl vid skulderbladet som framkallar huvudvärk då man trycker... ?