Inget körkort; partnern vill ej skjutsa andra
Kom pga. en annan tråd att tänka på en sits jag befann mig i för en del år sen. Skulle vilja höra hur ni ser på den, eftersom den kan drabba andra också. Jag har inte körkort pga. krockrädsla; ev orsakad av min ADD som är en halvårsgammal diagnos för mig. Fick ibland skjuts av mina kompisar eller deras killar, men min egen kille ville inte skjutsa dem. Han sa att han inte hann, att man kunde ta taxi mm. Hade en kompis som sa att jag hade ett ansvar för att tvinga min kille till detta. Min kille fick diagnosen social fobi senare o vi lever inte tillsammans idag. Skulle alternativet vara att ta mig fram själv då kompisarna eller deras killar tröttnat eller lämna min kille? Har man ett ansvar för en vuxen människa? Jag hade ingen möjlighet att ta körkort då o detta gällde skjuts till flygplatsen, när man varit ute o druckit lite osv. Jag erbjöd givetvis betalning, men förstår att de ville att min kille skulle dela ansvaret. En av kompisarna hade inte heller körkort själv. Känns som att jag fick skulden för att jag inte uppfostrade en vuxen person. Kommentarer?