• lindaiv

Imma& kondens på fönster!?

Hallåjsan......

Jag blir snart "galen". Har någon ett bra tips på hur man får bort Kondens & imma mellan fönstren. Jag har flera hemma som är så.

Visserligen har grannarna det med, men jag undrar om det går att få bort med nån husmorskur...???

Snälla svara, vill juh kunna se ut på alla trevliga människor + få normala fönster!!!

• Svar på tråden Imma& kondens på fönster!?
  • MissDecember

Vi har en massa imma på insidan av fönstren. Inte kul. Och inte vet jag hur man får bort det...

• peterpani

Har samma problem men det finns inget enkelt svar. Det enda som kan göras e att byta ut fönstren. Tyvärr e det så att det blir kondens för att tempraturskillnaden är för stor. I nya fönster har man en spalt med imellan som isolerar. En lätt jämförelse är ett glas med is i och en termos med detsamma. Du vet att det blir kondens på glaset men inte på termosen.
    Vi sparar också pengar på att inte behöva elda för fåglarna men det är dyrt med nya fönster, undrar vilket alterenativ vi tjänar mest på?

• Moa38

det kan bero på att man har för dålig ventialation hemma. Utandningsluften tex innehåller en massa vatten och transporteras den inte bort ordentligt så kan den samlas på kalla ytor såsom fönster, där den kondenserar.

• lindaiv

Hej... tack för svaren. Men finns det allså inget att göra ?

Moa3: Ventilationen är bra hos mig, har t.o.m bytt ut dammlisten nyligen.

Det är så konstigt att i mitt burspråk så är det endast mitten fönstret som blir helt kondens..... dom mindre i annat fönster blir Imma, el frost likn!!!

Såg för en herrans massa årsedan ett prog ( tror det var tv-shop ) ,om ett preparat som skulle smetas på speglar för att slippa få imma..... nån som vet?

Sen har jag provat med ättika, men det hjälpte juh inte..... HJÄLP!!!! *S*

Svar på tråden Imma& kondens på fönster!?