• micjos

Resia...?

Vi fick presentkort hos resia när vi gifte oss och då måste vi beställa resan i deras resia butik. nu undrar jag hur mycket det skilljer från internet mot att beställa dirket hos dem? Resan vi tittat på kostar med all inclusive för 5 personer strax över 27 000:-, hur myc ket tror ni det kostar att beställa inne på byrån? Och vad tar resia för att fixa en resa?

• Svar på tråden Resia...?
  • Gladskit

Om det är charter via Apollo, Ving eller någon av de andra stora arrangörerna du menar, så ska det inte kosta något extra att boka hos Resia. Många av arrangörerna har inga egna butiker längre (utom kanske i storstäder som Stockholm, Göteborg och Malmö) så det är genom resebyråer som Resia, Ticket etc som de säljer sina resor. Jag har själv arbetat på Resia tidigare och alla återförsäljare är inne i samma system så det ska inte vara några prisskillnader.

Däremot går ni ju miste om eventuell internetrabatt som man får när man bokar själv men det handlar oftast bara om några hundralappar.

• micjos

Jag tror rabatten var 500:- så det är ju inte så mycket om man tänker på hela summan. Men tar inte Resia en summa för att förmedla eller vad man ska kalla det resan från en annan arrangör? Vi hittade resan från fritidsresor.

• Gladskit

Hej!

Nej de tar ingen avgift för det. De är återförsäljare åt Fritidsresor så det ska vara precis samma som att boka via någon annan resebyrå eller via Fritidsresor själva.

Däremot om du köper en paketresa med flygbiljetter och hotell separat, och ber Resia att skräddarsy något åt dig, då får du kanske aldrig veta vad sakerna egentligen kostar utan då är det upp till dem att använda de bästa priserna och erbjudandena som de har tillgång till och lägga till sitt eget arvode innan de erbjuder er ett paket.

• micjos

Okej! Det låter bra. Ska ner nu i veckan och boka, kanske ska skriva ut det vi hittat på webben så vi får ungefär samma :)

• Gladskit

Gör det, det är väl bra så vet ni att ni inte blir lurade
    Å andra sidan så kan priserna ändras, flera ggr per dag ibland, så kolla precis innan ni går dit.

Svar på tråden Resia...?