• luckyme83

lchf -vad använda istället för ströbröd ?

jag ska göra en fläskfilémat imorrn !
    den innehåller

fläskfilé
    cremefraiche
    vitt vin
    stjälkselleri
    ströbröd

jag undrar tror ni att man kan använda fiberhusk istället för ströbröd ?

• Svar på tråden lchf -vad använda istället för ströbröd ?
  • IsDimma

Ja, fast det är inte lika gott (anser jag). Men däremot en god ost, parmesan tex, är ju toppen om man ska panera mat. Ska ströbrödet bara vara i (typ köttbullar) går det bra helt utan. Och i sås så är faktiskt fiberhusk helt okej - men ta bara lite, lite, lite annars blir såsen slemmig eller som en boll.

• luckyme83

Just glömde att de ska vara ost i oxå

• IsDimma

Ska du göra sås med ost i? Ha i lite extra ost så behövs ingen annan ersättning för ströbrödet.

• luckyme83

Man har osten över. Men då blandar jag i ost i såsen oxå ! Tack för svar

• Linda1976

Nej för fan!! Inte fiberhusk! Det blir ju gelé av det.... POFIBER eller riven parmesan är grejen!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • IsDimma

Linda:
    Jag har fiberhusk i när jag gör äggsås. Går toppenbra bara man som sagt tar liiite, har kanske i max en tsk till 1.5 dl grädde. Det brukar bli bra.

• Maria40

Om det bara ska stös ovanpå kan du väl använda sesamfrön? (eller annan hackad nöt).
    Till köttfärs har jag grädde + 1 ägg, det blir jättebra. Testade fiberhusk....urk..jag gör inte om det, de fick en gummiaktig konsistens.

• yena89

usch fibehusk, hade i pyttelite i en sås en gång, det blev slemmigt. inte gott. Om man kan panera med de vet ja inte....malda fläsksvålar kanske? :D

Svar på tråden lchf -vad använda istället för ströbröd ?