lchf -vad använda istället för ströbröd ?
jag ska göra en fläskfilémat imorrn !
den innehåller
fläskfilé
cremefraiche
vitt vin
stjälkselleri
ströbröd
jag undrar tror ni att man kan använda fiberhusk istället för ströbröd ?
jag ska göra en fläskfilémat imorrn !
den innehåller
fläskfilé
cremefraiche
vitt vin
stjälkselleri
ströbröd
jag undrar tror ni att man kan använda fiberhusk istället för ströbröd ?
Ja, fast det är inte lika gott (anser jag). Men däremot en god ost, parmesan tex, är ju toppen om man ska panera mat. Ska ströbrödet bara vara i (typ köttbullar) går det bra helt utan. Och i sås så är faktiskt fiberhusk helt okej - men ta bara lite, lite, lite annars blir såsen slemmig eller som en boll.
Just glömde att de ska vara ost i oxå
Ska du göra sås med ost i? Ha i lite extra ost så behövs ingen annan ersättning för ströbrödet.
Man har osten över. Men då blandar jag i ost i såsen oxå ! Tack för svar
Nej för fan!! Inte fiberhusk! Det blir ju gelé av det.... POFIBER eller riven parmesan är grejen!
Linda:
Jag har fiberhusk i när jag gör äggsås. Går toppenbra bara man som sagt tar liiite, har kanske i max en tsk till 1.5 dl grädde. Det brukar bli bra.
Om det bara ska stös ovanpå kan du väl använda sesamfrön? (eller annan hackad nöt).
Till köttfärs har jag grädde + 1 ägg, det blir jättebra. Testade fiberhusk....urk..jag gör inte om det, de fick en gummiaktig konsistens.
usch fibehusk, hade i pyttelite i en sås en gång, det blev slemmigt. inte gott. Om man kan panera med de vet ja inte....malda fläsksvålar kanske? :D