• Zeraphia

Kvalitet på Villervallas kläder?

Jag har funderingar kring Villervallas ytterkläder, som jag aldrig sett "live" (bor på en liten ort). Funderar på att beställa deras skaljackor och överdragsbyxor men undrar över hur de är. Det jag funderar på är:

Kvalitet överlag
    Vattenresistens
    Slitstyrka

Vi har kört Reima i flera år men tyckte att Villervallas jackor var superfina. Däremot är jag oroliga att de är så billiga att kvaliteten inte motsvarar våra krav... Missförstå mig rätt nu - om de är bra köper jag dem gärna och sparar någon tusenlapp

~ 090807 vigdes jag och min älskade Michael! ~
  • Svar på tråden Kvalitet på Villervallas kläder?
  • sarsparis

de är för det första inte vattentäta utan vattenavvisande, det går alltså inte att jämställa med tex pop skalkläder. Har har haft jackan ett tidigare år, gillade den jättemycket, kanske var den lite stel men inget sonen störde sig på. dock är den inte att lita på i regn utan de är nog mer som fin kläder eller att man har de när det inte regnar. . hur byxorna är vet jag inte, köper alltid överdragsbyxor från fix.

• Barbabok

Vi hade Villervalla som dagiskläder, personalen använde nästan bara dessa istället för PoP regnkläderna vi också hade där. Nu vet inte jag om de var ute i hällregn, ej heller hur blöt gården är. Detta då hon var 1½ förra hösten/sensommaren. Aningens stel jacka men blev bättre efter tvätt. Aningens smal passform också.

• ami

Hade jackan med stjärnor som skaljacka och varit supernöjd. Den höll tätt trots utelek i regnväder.

• Zeraphia

Det verkar råda lite delade meningar så det lutar åt att vi får köpa och testa. Är vi inte nöjda får vi väl helt enkelt införskaffa något annat.

Några fler erfarenheter?

• lilja87

Dom är verkligen fina men är inte vattentäta och har ej tejpade sömmar. Dom är gjorda i bommull med en vattenavvisande yta. Inte bra när det regnar alltså, men helt okej att leka ute i när det är torrt! Dock så verkar det inte som dom är kvar på hemsidan längre??

• Zeraphia

Du har helt rätt... Jäklar också!

Svar på tråden Kvalitet på Villervallas kläder?