Någon här som har brutit foten allvarligt? (Operation, skenor, skruvar etc)
Jag halkade för ett par veckor sedan och bröt båda benen i foten i höjd med fotknölarna. När jag kom in till akuten tänkte jag att det var en baggis, jag skulle gipsas och sedan åka hem men när jag såg sjuksköterskornas miner då de granskade röntgenbilderna förstod jag att det var allvarligt.
Läkaren sa att det var ett "fult brott" och att jag skulle opereras samma kväll. Han tillade att det skulle bli en lång rehabilitering men jag ville inte ta till mig det utan var mest intresserad av när jag kunde återgå till arbetet. Det blev ryggmärgsbedövning och en operation där de satte in skenor och skruvar permanent för att foga samman benen. Jag blev kvar på sjukhuset några dagar och fick veta att jag skulle ha gipset i sex veckor. Jag fick med mig blodförtunnande sprutor och ett återbesök bokades efter ett par veckor.
Först mådde jag uselt fysiskt, var svag, matt och yr och blev frustrerad över hur svårt det var att gå med kryckor men jag höll humöret uppe. Återbesöket gick bra och jag gipsades om. Problemet är bara att jag har fått mer ont nu än tidigare. Det skär i operationssåren där skenorna sitter nästan så fort jag rör mig.
Nu börjar jag ta in det som har hänt och undrar vad det här egentligen innebär. Gipset ska av om fyra veckor men jag lär ju inte kunna gå utan problem då. Jag är rädd för att jag kommer att ha smärtor under lång tid och undrar vad "lång rehabilitering" egentligen betyder. Jag har sagt till FK att jag kan börja jobba nästa vecka med taxiresor men nu är jag rädd för att ramla igen när jag försöker gå med kryckorna ute. Jag har redan ramlat några gånger inne.
Hur var det för er? När kunde ni börja jobba? Tog det lång tid att återhämta sig?