• evelinadenfina

Vad heter filmerna?

För rätt så många år sen såg jag 2filmer på tv, dock med ett par års mellanrum.
    Den ena handlar om en pojke, som jag tror heter Michael, som blir kidnappad av en eller två män som sedan uppfostrar honom. När männen sedan kidnappar en andra pojke, som ska vara Michaels "lillebror", så lyckas dom iaf på något sätt ta sig därifrån o hem till sina riktiga föräldrar.
    I början av filmen så har den här Michael klottrat sitt namn på garaget, något som hans pappa blir galen på, men när han sedan återvänder får man se att pappan målat om garaget utom den lilla biten med sonens  namn på.
    Vad heter denna filmen? Kommer inte på det och hittar ingen med samma beskrivning. (Michael är nog runt 10-12 när han försvinner)

Film 2 handlar om en annan pojke som försvinner/blir kidnappad på ett varuhus när han är runt 3år gammal, mamman letar i flera år utan o hitta honom och till slut (efter kanske 10år) så flyttar familjen.
    Efter ett tag dyker en pojke upp och erbjuder sin hjälp eller blir erbjuden ett jobb som gräsklipparpojke, han ska alltså sköta familjens gräsmatta. Mamman som är fotograf, blir fascinerad av pojken och tar många bilder på honom när hon efter en lång känsla anat att pojken är deras försvunna son, vilket han också är.
    Vad heter filmen? Minns även att den filmen inte har ett jättelyckligt slut, för pojken vill ju bo hos sin "pappa", han har svårt o förstå vad som hänt. Det var inte hans "pappa" som kidnappade honom, utan "pappans" dåvarande flickvän, hade kidnappat honom redan innan dom träffats o hon var död när allt detta kommer fram.

JÄTTE TACKSAM FÖR SVAR!!!

• Svar på tråden Vad heter filmerna?
  • La Lola

Åh, ettan vet jag precis vad det är! Men vad 17 heter den?!

Jag tror den är baserad på en verklig händelse.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • evelinadenfina
    La Lola skrev 2011-02-27 23:15:14 följande:
    Åh, ettan vet jag precis vad det är! Men vad 17 heter den?!

Jag tror den är baserad på en verklig händelse.
    Ja har för mig det också. O har för mig att han bor hos dom männen i ett par år, men det är aldrig något sexuellt, utan dom vill bara uppfostra honom som sin son! Tror jag ;)
  • Nettie81

Filmen 2, är det inte Whoopi Goldberg med i? Och om du kommer ihåg vilken år filmer kom ut?

• ems87

Den första heter "I know my first name is Stephen", en mini-serie från 1989. En sann historia om en kidnappad pojk som blir uppfostrad av en pedofil, som senare kidnappar en pojke till. Väldigt tragiskt allting, även om de lyckas komma hem (den riktiga Stephen dör efter bara 9 år hemma i en motorcykelolycka, och hans storebror är en seriemördare. Detta är för övrigt inte med i filmen.)

Film 2 vet jag tyvärr inte.

• ems87
    ems87 skrev 2011-02-28 00:09:14 följande:
    Den första heter "I know my first name is Stephen", en mini-serie från 1989. En sann historia om en kidnappad pojk som blir uppfostrad av en pedofil, som senare kidnappar en pojke till. Väldigt tragiskt allting, även om de lyckas komma hem (den riktiga Stephen dör efter bara 9 år hemma i en motorcykelolycka, och hans storebror är en seriemördare. Detta är för övrigt inte med i filmen.)
    STEVEN ska det vara förresten.
  • piratprinsessan

Film nr 2, visst är Michelle Pfeiffer med i den? Hon spelar mamman till sonen som försvinner och Whoopi Goldberg spelar väl nån socialsekreterare eller något sådant? Kommer inte ihåg exakt vad den heter men det är något i stil med Där havet slutar. Tror jag i alla fall.

• La Lola
    ems87 skrev 2011-02-28 00:09:14 följande:

Film 2 vet jag tyvärr inte.
    Ja! Precis den tänkte jag på!
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Nording

den där första filmen har jag inte sett, men nu när jag läst vad ni skrivit om den så måste jag bara se den..
    Jag kommer nog gråta floder..
    Och den andra filmen har jag sett, och den är så himla blödig den med.. eller rättare sagt jag är blödig..
    För det är väl när han klipper sin riktiga mammas gräsmatta eller är det grannen till henne?.

• Nording

haha det står ju tilloch med att han klipper gräsmattor ser jag ju nu :).
    Den är riktigt riktigt bra!

Nording skrev 2011-02-28 12:56:46 följande:
    den där första filmen har jag inte sett, men nu när jag läst vad ni skrivit om den så måste jag bara se den..
    Jag kommer nog gråta floder..
    Och den andra filmen har jag sett, och den är så himla blödig den med.. eller rättare sagt jag är blödig..
    För det är väl när han klipper sin riktiga mammas gräsmatta eller är det grannen till henne?.
  • evelinadenfina

Tack så hemskt mycket till er allihopa! Jo visst är det rätt filmer ni tänker på.
    Michelle Phiffer är med, men hade inget minne av att Whoppi var!!

Nu ska jag bara hitta dom också - hoppas.
    Oh vad ni gjorde min kväll. Har velat se dom i flera år!!!! (igen)
    Stor kram till er alla!!

• evelinadenfina
    Millan83 skrev 2011-03-04 21:03:27 följande:
    Där havet slutar går på tv 8, NU! 
    Rätt så klockrent!! =)
    Jag tittade på den samma kväll som jag fick reda på vad den hette, min man letade upp den åt mig :)
    Men tack för att du skrev, hade varit ett perfekt tillfälle o se den ju!
Svar på tråden Vad heter filmerna?