• Magnux

Hund i sängen - hur tänker du?

Ni som låter hunden ligga i sängen, vad har ni för åsikter om personlig hygien? Jag menar, hunden går ute och kissar på sina egna tassar, sprätter och kraftsar i både sin egen och andras avföring.

Och sedan ligger den i människornas sängar? Har man några andra grundläggande krav på hygien, till exempel att tvätta händerna efter toabesök eller byta underkläder med varandra? Hur tänker du?

• Svar på tråden Hund i sängen - hur tänker du?
  • Linaslus

Äh lite skit har väl ingen dött av?????
    Har mina två små vovvar i sängen, hur mysigt som helst.
    Byter dock lakan ofta

• beccagranen

Har hunden i sängen. Men det är en nakenhund, som badar 2ggr i veckan. Dessutom så är den mestadels på vår tomt, när vi är ute och går så är vi i skogen. När vi hon har vart ute tvättar vi alltid av tassarna och kroppen. Så det blir väl inte mer skitet i sängen än vad det är i övriga delar i hemmet?

• beccagranen

Btw. så tror jag faktiskt att min 3åring är smutsigare än hunden.. med tanke på alla bakterier på förskolan.

• finskaflikkan

har ingen hund nu men har haft! 
    Och hon fick ligga i sängen.

Lite skit har väl ingen dött av??  

De e väl samma sak med katter? dom går ju på sina äckliga kattlådor och står där med alla fyra och pissar/skiter... Och dom om nåt djur e väl precis överallt... Har 3katter nu!  

• clembke

Våran hund ligger i sängen oxå.Ser inget speciellt äckligt med det.
    Som sagt sonen som går på dagis har nog mer på sig än vad hunden har.
    O lite skit har ingen dött av som redan är skrivet.
    Byter lakan tillräckligt ofta o än så länge har ingen här blivit sjuk.

• beccagranen
    clembke skrev 2011-02-28 08:10:18 följande:
    Våran hund ligger i sängen oxå.Ser inget speciellt äckligt med det.
    Som sagt sonen som går på dagis har nog mer på sig än vad hunden har.
    O lite skit har ingen dött av som redan är skrivet.
    Byter lakan tillräckligt ofta o än så länge har ingen här blivit sjuk.
    Det har ju t.om visat sig vara bra att ha nära kontakt med djur, för immunförsvaret och man löper mindre risk för att få pälsallergi. Så lite skitigt ska man allt ha, och vi har hållt oss förvånadsvärt friska och krya under alla år.
  • hmcc

Jag kan förstå TS, men det är väl ändå upp till var och en så länge TS inte ska hem till folk och ligga i deras sängar?

Om man nu ska leta bakterier, tänk bara du tar i en kundvagn, åker buss eller nåt liknande, det kryllar av bakterier överallt om man ska vara petig...

• MammaTillDomFinaste

håller med en ovanför, jag har inga problem med att ha hundarna i sängen, katten anser jag vara skitigare! å den går ju överallt när man itne ser, så ingen dör av lite hund i sängen! fast min sambo står inte ut med trängseln så dom får sova på nedervåningen hahaha. Men innan jag träffa han hade jag alltid hnd i sängen. Aldirg haft nå problem med det, bytte sängkläder ofta!

♥ Kineserna Nova & Buddha, katten Listo och Whippeten Ådi ♥
  • Magnux

Min poäng är att det är väl OK att göra valet att låta hunde ligga i sängen, men jag undrar vilken tanke man har om övrig hygien, till exempel att tvätta händerna efter toabesök eller innan man lagar mat.

Som sagt - lite skit har ingen dött av.

Svar på tråden Hund i sängen - hur tänker du?