• Rödtott

Hög feber på nätterna men inget på dagen??

Min dotter har haft mellan 38,5 och 39,5 på natten, tre nätter i rad nu. På dagarna har hon runt 37.. Sjukvårdsrådgivningen visste inte var det var för nåt. Någon här som varit med om nåt liknande? Tydligen var det ett par föräldrar till på dagis som berättat samma sak i veckan. 

• Svar på tråden Hög feber på nätterna men inget på dagen??
  • Jossofräs

Min dotter hade så för ett par veckor sen, hon hade typ 37,5 på dagarna och på kvällen och nätterna var den uppe i 40,5-40,8 ! Var till vårdcentralen med henne och som sa att det var virus. Hon hade tjockt och mycket snor och hostade en hel del ckså.

• Rödtott
    JossBergendahl skrev 2011-02-28 10:04:26 följande:
    Min dotter hade så för ett par veckor sen, hon hade typ 37,5 på dagarna och på kvällen och nätterna var den uppe i 40,5-40,8 ! Var till vårdcentralen med henne och som sa att det var virus. Hon hade tjockt och mycket snor och hostade en hel del ckså.
    Samma här. Slemhosta och snor. Det måste vara nåt märkligt som går nu.. Väntar på att vårdcentralen ska ringa tillbaka. 
  • vivianne
    JossBergendahl skrev 2011-02-28 10:04:26 följande:
    Hur länge var hon sjuk. Låter lite som vår 1½-årings symptom (fast hennes nattfeber är inte lika hög).

Vill bara att hon ska bli frisk!!!
  • Jossofräs

Hon var jätte sjuk i 8 dagar men sen vände det av sig själv! Gav henne hostmedicin för hon hostade så hon kräktes, och så fick hon nässpray och alvedon.

• Rödtott

Nu är vi inne på 4e natten med hög feber.. Nästan 40grader inatt. Vårdentralen tyckte vi skulle avvakta lite, så länge hon dricker och äter är det ju ingen fara. Idag verkar hon dock sämre även på dagen.. tackade just nej till en kaka Snoret börjar bli gulgrönt och slemhostan håller i sig. Funderar på om vi inte snart får bege oss till doktorn iaf (mollipecten är slut).

Svar på tråden Hög feber på nätterna men inget på dagen??