• Tbulle

Typ svamp efter vigselringen. Vad göra?

Mina händer har inte nåt normalstorlek efter förlossningen än (snart tre månader) men jag har lyckats få på mig ringarna igen. Dock är det tajtare än tidigare vilket resulterat i svamp på fingret (tror jag). Detta har inträffat två gånger och nu har jag tagit av mig ringarna igen. Ringarna är ganska breda och höga i vitt guld.
    Vad kan jag göra? Känner nån igen sig? Råd?
    Jag vill ju så gärna ha dem på mig men det är kanske bara att vänta...

• Svar på tråden Typ svamp efter vigselringen. Vad göra?
  • Nyfiken gul

ha ringarna på dig bara korta stunder o se till att du INTE har de i vätska!

måste du tvätta händerna med ringar på , ta av ringarna o torka ordentligt under dom... även om du bara har tagit i en fuktig disktrasa o torkat av köksbordet...

• CamillaJ

Mina e likadana.. det började klia under ringen .. sen nu har jag som "eksem" som precis är runt och går precis efter där ringen suttit, vill ju ha ringen ju!! Är det svamp??

• Tbulle

CamillaJ - Japp, jag tror att det är svamp. Så blir det för mig med. Sååå himla trist!

• julmusten

Som nyfiken gul sager sa ar det kanske inte jattebast att tvatta eller diska eller sa med ringarna pa. Sedan skulle jag aven kleta pa lite pevaryl eller nat sant pa kvallarna sa att man sover med ringarna av och med salvan pa under natten.

• julmusten

Salva mot svamp da!! Inte bara vilken alva som helst. En del salvor halle ju inne fuktighet, det vill ni inte att de skall gora!!

• Nyfiken gul

ja huden måste få andas, gör den inte det blir reaktionen en infektion eller utslag... det är lika vanlgit att man får som eksem pga för tajta ringar...

vänta ett tag med att använda dom eller ha de på bara begränsade tider... tex när du ska hem till en kompis på middag, barndop eller dyligt...

Svar på tråden Typ svamp efter vigselringen. Vad göra?