• Salsoul

Hjälp! Hur få bort vattenfläckar på resårmadrassen??

Som rubriken lyder.. barnen har kissat i sängen, själva urinfläcken fick jag bort med Vanish, men i gengäld blev det en större gul fläck runt om, antagligen efter vattnet från trasan jag baddade med efteråt.

Går detta att få bort och isåfall hur? Sängen ska säljas och det vore optimalt om jag fick resårbotten ren, överdraget till bäddmadrass går ju att tvätta i maskin.

• Svar på tråden Hjälp! Hur få bort vattenfläckar på resårmadrassen??
  • La Lola

Lämna in på kemtvätt.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2011-02-28 11:07:26 följande:
    Lämna in på kemtvätt.
    Eller...nähä, det är en madrass med träsomme alltså?
  • La Lola
    La Lola skrev 2011-02-28 11:08:04 följande:
    Eller...nähä, det är en madrass med träsomme alltså?
    stomme
  • skogsmor

Vet inte riktigt hur du ska få bort fläcken men har tips till nästa gång det vissa alt söta i säng. Häll på massa potatismjöl, låt stå några timmar och dammsugare upp mjölet som suget åt sig fläcken och även doften.

• Salsoul

Ja precis, det är en hel resårbotten, inget avtagbart alltså..

skogsmor skrev 2011-02-28 11:10:04 följande:
    Vet inte riktigt hur du ska få bort fläcken men har tips till nästa gång det vissa alt söta i säng. Häll på massa potatismjöl, låt stå några timmar och dammsugare upp mjölet som suget åt sig fläcken och även doften.
     Tack för tipset!

Har googlat på detta och hittar både råd innehållandes galltvål och ättika men vill inte ge mig på det förrän någon säger "så här gjorde jag och det funkade"!  
  • La Lola

Möbeltvätt då?
    Kan det funka?

• Salsoul

Jag ska testa Har en köpare som kommer och tittar på sängen imorgon så jag är beredd att prova allt!

Fler tips?

Tvättade nyss överdraget till bäddmadrassen och den fläcken försvann i första tvätten, som tur var 

Svar på tråden Hjälp! Hur få bort vattenfläckar på resårmadrassen??