• thelazymule

Tassar på tå för exet...

Hur länge ska man tassa på tå för killens ex?
    Jag har ett särboförhållande med min kille som har har barn med sitt ex. De hade en svår och utdragen sepatation och vårdnadstvist.
    Nu efter tre år kommer de överens riktigt bra och är sams. De kan umgås vid överlämnandet av sonen, vilket ju är  bra. 
    Problemet är att hon vill inte att jag umgås med deras son. Jag får inte synas eller höras, och min kille gör allt för att inte stöta sig med henne. Han vill inte att sonen kommer emellan, säger han. Vilket jag kan förstå, men detta går ut över vårt förhållande. Jag har levt med att han tassar på tå för henne nu i tre år. Visst förstod jag att vi tog hänsyn till henne i början, men borde han inte kunna tala om för henne att hon inte får styra över hur jag umgås med deras son nu, efter tre år?
     Vi har bråkat massor pga detta och det tär verkligen på mig.

• Svar på tråden Tassar på tå för exet...
  • BlommyNess12

Låt föräldrarna lösa det sinsemellan, du har inget att säga till om.

• Baloo81

Jag tycker du ska prata med din sambo hur du känner så ni kan komma överrens och sen får han ta fajten med sitt ex. För jag menar din killes ex borde inse att man kan skaffa sig en ny sambo.

• Trivelina

Tre år? Jisses....

Vet inte vad och råda, när både din kille och hans ex är överens... Hemsk sitiutation, vill du leva så? För det verkar inte bättre än att det är så du får leva så länge du är med honom..

• thelazymule

Vi är särbo. Men vi planerar ju för att flytta ihop och skapa ett gemensamt liv i framtiden. Jag tycker han borde tagit fajten för länge sen, men han har vägrat. Han säger att han vet att mamman kommer att använda sonen  mot honom när han pratar med henne om förhållandet med mig. Och givetvis vill ju inte jag heller att sonen ska drabbas av att vi vuxna inte kommer överens, jag har själv två barn. Jag har inga problem med henne, det är hon som inte vill acceptera mig och min kille vågar inte stå upp för mig..  Det sårar mig att han tar större hänsyn till henne än mig.

• Trivelina
    thelazymule skrev 2011-02-28 12:02:02 följande:
    Vi är särbo. Men vi planerar ju för att flytta ihop och skapa ett gemensamt liv i framtiden. Jag tycker han borde tagit fajten för länge sen, men han har vägrat. Han säger att han vet att mamman kommer att använda sonen  mot honom när han pratar med henne om förhållandet med mig. Och givetvis vill ju inte jag heller att sonen ska drabbas av att vi vuxna inte kommer överens, jag har själv två barn. Jag har inga problem med henne, det är hon som inte vill acceptera mig och min kille vågar inte stå upp för mig..  Det sårar mig att han tar större hänsyn till henne än mig.
    Kanske mycke snack men lite verksad?? Jag tror då inte ihop flytt kommer att bli av när han inte ens vågar säga att ni är ihop.. typ..
  • thelazymule

Han e väldigt företagsam när det gäller allt annat. men när det kommer till detta är det som att köra näven i en cementvägg.  

• Trivelina
    thelazymule skrev 2011-02-28 12:13:31 följande:

Han e väldigt företagsam när det gäller allt annat. men när det kommer till detta är det som att köra näven i en cementvägg.  

OCH det borde väll säga ett och annat???
  • Nessie99

Tänk igenom om det verkligen är rätt läge att flytta ihop. Det är ett stort beslut som även kommer att påverka dina barn.

• thelazymule

Jag har krävt att han ska ta sig an exet innan vi planerar nåt mer. Och nu har vi hamnat i  en fryspunkt i förhållandet, men han gör ändå ingenting...

Svar på tråden Tassar på tå för exet...