• Mirella85

jobba natt

hej!
    jag är gravid med mitt första och tänkte höra är det jobbigt att jobba natten när man e gravid??
    är ni mer illamående av det eller har några andra synpunkter när det gäller vara gravid och jobba natten??
    mest nyfiken

• Svar på tråden jobba natt
  • Snabeldrake

Klarade av att jobba natt utan problem. Så länge jag sov bra på dagen och äter något litet med jämna mellanrum så var det inte någon skillnad emot att jobba dagskiftet. Lite extra trött på natten men det är man ju alltid ändå Skrattande

• Mirella85
    Snabeldrake skrev 2011-02-28 17:30:16 följande:
    Klarade av att jobba natt utan problem. Så länge jag sov bra på dagen och äter något litet med jämna mellanrum så var det inte någon skillnad emot att jobba dagskiftet. Lite extra trött på natten men det är man ju alltid ändå Skrattande
    okej=) jag jobbar 12h pass oftas och har redan märkt att jag e fruktansvärt trött om nätterna vilket jag inte är van vid men kan också vara att jag har skiftat mellan dag och natt den senaste tiden,,
    men jag tackar för ditt svar
  • J W

jag jobbade natt när jag väntade första...

Med henne hade jag extremt illamående, kräktes otroligt mycket... MEN de gånger jag kräktes på jobbet är lätträknade Tror det beror på att jag jobbade just natt.

• anju79

Jag mådde bra när jag jobbade natt. Sov så bra på dagarna efter passen. Håller med snabeldrake o mat o vila:)

• lillians mamma

Jag har jobbat natt hela tiden nu under min andra graviditet. Det jag tyckte blev tufft var att köra hem efter avslutat pass. Inget jag haft några sörre problem med innan jag blev gravid. Men löste de genom att antingen dricka kaffe under morgon rapporten ( jag dricker aldrig kaffe annars)  eller så sov jag helt enkelt kvar en timme eller två på jobbet å sen åkte jag hem å sover vidare.

• Mirella85
    lillians mamma skrev 2011-03-08 14:30:27 följande:
    Jag har jobbat natt hela tiden nu under min andra graviditet. Det jag tyckte blev tufft var att köra hem efter avslutat pass. Inget jag haft några sörre problem med innan jag blev gravid. Men löste de genom att antingen dricka kaffe under morgon rapporten ( jag dricker aldrig kaffe annars)  eller så sov jag helt enkelt kvar en timme eller två på jobbet å sen åkte jag hem å sover vidare.
    tyvärr har jag inte möjligheten att sova på jobb.. men vi får väl se..
    just nu jobbar jag dag denna månaden och det går bra..
    få se hur nästa kvartals schema ser ut.. jag får väl helt enkelt tacka nej till natten om jag inte klara av det..
    men tyvärr så behöver jag timmarna imed precis blivit uppsagt och fått gå ner till 75% tjänst från 100%
    inte lika kul nu när man e äntligen e gravid och gå miste om pengar som man behöver men men.. jag kämpar på
  • Trollbarnet

Jag jobbar 4-skift och är gravid.
    Är dock i början av graviditeten så jag hoppas att mina referenser hjälper lite.

Första nattveckan var väldigt jobbig då jag har min period av trötthet nu, men såg till att jag sov någon timme extra efter skiftet och äter små mål, typ några salta kex, yogurt eller liknande på alla raster, annars börjar jag må illa.

Har en bekant som blev gravid och första månaderna så hade hon inga problem med att jobba men senare i graviditeten så slutade hon med natten då det blev för påfrestande för henne och hon började må riktigt dåligt både psykiskt och fysiskt. Arbetsgivaren var helt OK med detta och var mer glad för hennes skull än besvärad över att vi fick en person mindre på skiftet.

Men tror det är mycket individuellt.

• Mirella85

hejsan!! ja, man får nog känna efter vad som funkar för en=) fick i alla fall rätt mycket dag tid och lite natt under det nya kvartalets gång så får se hur det går.. 

Svar på tråden jobba natt