• Anonym

Hur kan man få bort sexlusten?????

Hej jag är en tjej på 22,snart 23...har haft en kille sen 5 år tillbaka...i början hade vi sex jätte ofta, sen började jg med p-spruta och då försvann min sexlust nästan helt, hade bara lust 1 gång var tredje månad, men problemet var att jag gick upp för mycket i vikt, så jag satte in en p-stav i stället, å då ökade lusten lite grann, men min sambos har bara minskat för varje månad...å nu i februari tog jag bort p-staven då den gått över tiden, då fick jag jätte ökad sexlust...å sambons har minskat ännu mer, han blir sur när jag försöker göra honom upphetsad... å jag känner mej översexuell och värdelös... så nu känner jag att jag bara tabort min sexlust helt å hållet, det känns om att det vore lika bra...då han knappt vill ha sex en gång varanan månad... jag orkar inte ha det så,å jag älskar verkligen min sambo,så det ända jag kan göra är att förändra mej sj, men frågan är hur??? så jag undrar om det finns någon som vet hur man kan få bort sin sexlust? är väldigt tacksm för svar!!!

• Svar på tråden Hur kan man få bort sexlusten?????
  • Anonym

Jag är också en av dem som vill ta bort min sexlust!
    Du kan ju alltid börja med nåt preventivmedel igen så att den försvinner eller gör som jag (som inte ville äta hormoner) sluta onanera och sluta ha sex. Du får tvinga dig lite till det i början, men efter några månader (där jag är nu) så har sexlusten minskat ganska mycket.
    Lycka till!

• Anonym
    Loriyana skrev 2011-02-28 18:22:36 följande:
    Setralin
    Anti-depressiva minskade inte min lust men däremot förmågan att få orgasm försvann...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-28 18:24:18 följande:
    Jag är också en av dem som vill ta bort min sexlust!
    Du kan ju alltid börja med nåt preventivmedel igen så att den försvinner eller gör som jag (som inte ville äta hormoner) sluta onanera och sluta ha sex. Du får tvinga dig lite till det i början, men efter några månader (där jag är nu) så har sexlusten minskat ganska mycket.
    Lycka till!
    Skulle gärna börjat med p-sprutan igen,men jag gick som sagt var upp alldelles för mycket i vikt... onanera göra jag aldrig,men lusten e stark hela tiden ändå, jag e fuktig hela tiden å smeker min sambo som blir skit sur :(   ska vänta lite å se om det blir bättre, annars får jag nog söka hjälp, för jag mår jätte dåligt psykiskt av detta... känner mej så värdelös eftersom min sambo aldrig vill ha sex...
  • ArgaKillen

Visst e det värdelöst att ha sexlust!

Jag e inte arg. Jag e förbannad
  • Anonym

känns som du riktar in dig på fel problem, att vara tillsammans med någon utan att ha sexlust, hur mår förhållandet av det?

jag hade nog pratat med min sambo om detta problem för man måste vårda ett förhållande även intimt.

Testa andra sätt att få han intresserad eller mys utan att det ska leda till sex så närheten till varandra inte försvinner.

Att ta bort även din sexlust....Nej det tror jag verkligen inte är bra för förhållandet. Försök få tillbaka hans istället.

Lycka till! 

• Anonym
    ArgaKillen skrev 2011-02-28 19:21:13 följande:
    Visst e det värdelöst att ha sexlust!
    Håller med! Hur gör du för att handskas med den eller få bort den?
  • ArgaKillen
    Anonym skrev 2011-02-28 19:38:36 följande:
    Håller med! Hur gör du för att handskas med den eller få bort den?
    För min del har det varit bäst genom att undvika fysisk kontakt mer lr mindre med min sambo. Sry men jag kan inte rå för att jag blir sexuellt upphetsad av henne när vi myser osv. Är bara frustrerande att det sällan blir mer än bara mys.
    Jag e inte arg. Jag e förbannad
Svar på tråden Hur kan man få bort sexlusten?????