• juli81

Molo overall, storlek,m erfarenhet?

Funderar beställa hem en Molo overall från nätet, men tänkte se lite här vad ni har för erfarenhet av Molo vinteroveraller? Sonen som skall ha den är nu 3,5 år, ca 100-105 cm lång (100 cm i oktober), väger ca 17 kg. Han har st. 104 i po.ps vinterkläder nu och de passar bra, rätt rejäla ännu i storleken. Tror t.o.m. att han ev kan ha dem nästa vinter, åtminstone i början av vintern. Funderar ta 110 i molo overallen som är tänkt att ska passa nästa vinter, eller borde jag ta 116?
    Hur är storlekarna i jämförelse med po.p eller reima (är det som jag själv har mest erfarenhet av)?

• Svar på tråden Molo overall, storlek,m erfarenhet?
  • Tygtiiger

Jag skulle väntat till hösten och beställt då - iom att du inte vet hur mycket han växer i sommar.

Jag tycker att Molos overaller är jättebra och ganska "normala" i storlekarna. Nååågot mindre än pop. Min son är 123 cm (jaja, mätt med tumstocken hemma) och har en 122-overall som börjar bli aningen kort i kroppen. Jacka och fleecetröja sitter å andra sidan som en smäck och där kan han absolut inte ha 128.

Krupke, we've got problems of our own!
  • sign

Jag hade köpt en 110. Jag har molo stl 110 byxor och jacka till min tjej som är snart 5. Hon har 110/116 i storlek på allt. Min 2,5-åring har en overall i storlek 98 (hon är väl en meter lång).

Mamma till Signe och Majken
  • juli81

Tack för svaren! TygTiger: Jo naturligtvis vore det ju bäst att köpa på hösten, men det e ju nu som man kan göra rea fynd. Tror jag beställer 110, för han kan nog ha den nästa vinter och sen har vi lillebror som kan ärva efteråt. Kolla po.p overallen i 104 i morse och han hade ännu (rätt rejält) "växtmån" i grenen på den. Så tror 110 blir perfekt till hösten/vintern. Är ni annars nöjda med Molos vinter/ytter kläder?

• Tygtiiger

Jag tycker Molooverallerna är SUVERÄNA. Sonen verkar hålla med. Han hade en pop-overall de första vintrarna - en sådan med urtagbart foder - för den tyckte vi var så praktisk och jag gillar ju brunt, men så fick han en fin röd med stjärnor på av sin mormor när han blev tre. Han älskade den. Han insisterade på att ha den på sig i september och gick med på att byta först när han var högröd i ansiktet och genomsvettig (ja, jag tog med den andra tunna overallen ut). De är lätta och mjuka och varma och slitstarka. När de har blivit leriga har jag hängt dem i duschen och spolat av med dusch, ev skurat de värsta ställena med diskborste, sedan har de sett nya ut igen. Blöt har han aldrig blivit.

Förra året hade han jacka och byxor och meddelade i år att han skulle ha overall, punkt och slut. Ok.

Med tanke på hur mycket de kan växa så var beredd på att 110 kan bli för kort - men å andra sidan så är det inga problem att sälja en oanvänd molooverall och då blir det ju ändå "rea" om du måste köpa en ny.

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Molo overall, storlek,m erfarenhet?