• maybe2501

Blödning vid ägglossning?

Jag hoppas vara gravid o tycker mig ha lite symptom som molvärk o trötthet, men jag hade en sparsam blödning i ca 2 dagar vid tiden för ägglossning. Ngn som haft det o sen ändå blivit gravid?

• Svar på tråden Blödning vid ägglossning?
  • DiamondsandRust

Du tror inte du kan ha haft ÄL tidigare och det var som nidblödning? bara jag som funderar Glad

• Nano

Hej!
    Jag har inte själv varit gravid tidigare men jobbar på det :)

Läste dock detta igår på mammasidan.se/bli-gravid/livmoderhalssekretet :

"Några får också en liten rosa teckning eller en liten blödning i fertilitetssekretet. Dessa är starka bevis på att ägglossning är på gång! För dem med en sådan liten blödning är det enkelt att identifiera sin mest fertila dag"

Håller tummarna för dig!

• maybe2501

Tror inte det, för har ganska exakt cykel, men läst att det ibland kan komma en blödning av att ägget släpper vid ägglossningen...dock aldrig hört ngn annan som haft det. Var definitivt inte mens iaf.

• maybe2501
    Nano skrev 2011-02-28 20:10:58 följande:
    Hej!
    Jag har inte själv varit gravid tidigare men jobbar på det :)

Läste dock detta igår på mammasidan.se/bli-gravid/livmoderhalssekretet :

"Några får också en liten rosa teckning eller en liten blödning i fertilitetssekretet. Dessa är starka bevis på att ägglossning är på gång! För dem med en sådan liten blödning är det enkelt att identifiera sin mest fertila dag"

Håller tummarna för dig!
    Om det stämmer in på detta så har vi definitivt prickat ÄL iaf...alltid ngt:)
  • Nano

Ja vi får hoppas på det... När har du bim?
    Jag hade ÄL nu i helgen så nu  har jag två låååånga veckor framför mig...

• DiamondsandRust

Ok, vad skönt! min är inte så exakt, men har gått upp lite i vikt så hoppas min ska ordna till sig!

Håller tummarna för dig :)

• Nano

Haha ja jag vet precis vad du menar...
    Men vi får leva på hoppet nu :)

• LinaLi

Exakt samma sak för mig! Sparsam blödning i två dagar vid ÄL. Har aldrig hänt förut, men detta är min första månad med Bidrottninggele. Är på dag 30 i min cykel. Maybe2501: Ska du testa på söndag?

Svar på tråden Blödning vid ägglossning?