• SofieTrinh

När kan man söka CSN för i sommar???

Hejhej!

Jag har sökt till en sommarkurs nu för jag vill få fullt studiemedel i maj och juni. När kan man söka det? Studerar redan på heltid och har sökt för 20 veckor, men behöver då förlänga det. Sedan undrar jag hur många veckor till jag ska söka för, för att få fullt i maj och juni? har för mig att det är nåt knasigt med det där.

tack på förhand!/ S 

• Svar på tråden När kan man söka CSN för i sommar???
  • Bräckehäxan

jag undrar också.... hur många poäng måste sommarkursen vara på för att få fullt csn i maj och juni? ska den läsas på nån viss tid?

Jag har sökt en kurs på 7,5hp som startar 16/6 och slutar 12/8 tror jag det var...

• Bibbidi

Jag tror det är 15hp som du måste ha sök för att kunna ta ut fullt csn, men är lite osäker.
    Ansöka om csn kunde du ha gjort direkt i din ansökan.
    Annars kan du väl ansöka om det snarast möjligt, eventuellt när du vet att du har blivit antagen.

• spirituality

Du kan skicka in en ansökan för sommaren redan nu.
    Ja det kan bli lite glapp, i och med att det är två separata ansökningar för våren och sommaren. Så det kan bli så (förmodligen) att du får halvt studiemedel i maj får vårterminen och att din första utbetalning för sommaren kommer i juni, när du har registrerat dig på kursen. Du kan inte få ut studiemedel för sommaren innan du är färdigregistrerad på sommarkursen.
    Hur många veckor du ska söka för beror ju på hur många poäng du ska läsa i sommar. Vill du få ut för heltid måse du läsa 15 poäng (10 veckor). 

• SamsonS

Skickar man bara in en helt ny ansökan eller är det någon speciell man ska skicka in?

Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • SamsonS
    spirituality skrev 2011-03-18 13:32:50 följande:
    Det är en helt ny, vanlig ansökan
    Okej, tack ! :)
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • SofieTrinh

om jag tar en helt ny ansökan, det är ingen risk att det jag redan pluggar och får lån för försvinner???

• Thessla
    Bräckehäxan skrev 2011-03-17 23:46:20 följande:
    jag undrar också.... hur många poäng måste sommarkursen vara på för att få fullt csn i maj och juni? ska den läsas på nån viss tid?

Jag har sökt en kurs på 7,5hp som startar 16/6 och slutar 12/8 tror jag det var...
    På sommarkurserna måste du läsa 15 hp för att få ut 100% från CSN, 7,5 hp är bara halvtid.
    ~ du är din egen lyckas smed ~
  • Bräckehäxan

jag har sökt ytterligare en kurs på 7,5 hp, hoppas jag kommer in trots sen anmälan. Vet ej hur attraktivt det är med sommarkurser? är det hård konkurrans? jag vill så gärna plugga i sommar...

• Mantrasina
    SofieTrinh skrev 2011-03-28 22:36:54 följande:
    om jag tar en helt ny ansökan, det är ingen risk att det jag redan pluggar och får lån för försvinner???
    Bara om du kommer upp i/över max antalet veckor du kan få med studiemedel (motsvarande 12 terminer)!
  • SofieTrinh

men hjälp! klickar mig fram till Linnéskolan, men den sommarkursen jag sökt finns inte med! Vad gör man då?

• BeaBee
    SofieTrinh skrev 2011-03-29 23:09:33 följande:
    men hjälp! klickar mig fram till Linnéskolan, men den sommarkursen jag sökt finns inte med! Vad gör man då?
    Ring till dom och fråga om du är orolig. Jag pratade med dom igår och fick ett trevligt och hjälpsamt bemötande.
Svar på tråden När kan man söka CSN för i sommar???