Anonym (Svårt! Hjälp!) skrev 2011-03-01 08:32:49 följande:
Det är många som har acceptpris vilket innebär att det är det man accepterar. Utgångspriset är inte det säljaren vill ha, lite dumt kanske men så är det. Jag vet en som vann budgivningen som gick upp massor, men hon fick den ändå inte för säljaren vela ha mer. Sen gick den lägenheten ut igen och det budades mera och säljaren fick mer än den velade ha. Nej fräscha upp den kommer jag inte att göra kostar mer än det smakar. Jag tror jag avvaktar till den andra lägenheten har budats klart och de som inte fick den och var med på budgivningen kommer att vilja ha min. + att då vet jag vad den gick för.
Hur mycket mer renoverad är den andra lägenheten? Nu när vi tittar på hus så är prio ett att den är fräsch. Skulle absolut inte köpa ett mindre fräscht hus bara för att det fräscha på samma gata blev sålt. Sen finns det ju folk som köper läget mer än huset/lägenheten. Och folk som vill ha renoveringsobjekt, de kikar kanske hellre på din lägenhet än grannens. Men är det inte mycket som skiljer har ni ju troligtvis samma spekulanter, och då funkar det ju så som du skriver (om ni även bor på samma våningsplan etc).