• Flisis

Ica Banken

Någon med erfarenhet av bolån hos ica banken? Finns så mycket banker,ränter och bla bla att man blir helt snurrig. Isf är den banken bra?och hur fungerar kontakten när man inte har ett kontor att kliva in på?

• Svar på tråden Ica Banken
  • Atla

man tar de över telefon  på telefonrådgivningen.

• Atla

ja har både spar och lönekonto på icabanken

• Atla

jag är väl lite partisk då minman jobbar där men ja har inte haft några problem med dom alls även om ja ringer in och pratar med vem som helst vi har även ett blanco lån hos dom och allt funkar bra.

• Flisis

Är dom "lättare" eller "svårare" att få lån hos? Man har ju hört att vissa banker ska va strängare osv. Läste lite på sidan att de tillåter tex att man får låna till kontantinsatsen på bolån. Det tillåter väl inte alla banker vad jag förstått..

• Oktober Längtan
    Flisis skrev 2011-03-01 08:11:27 följande:
    Är dom "lättare" eller "svårare" att få lån hos? Man har ju hört att vissa banker ska va strängare osv. Läste lite på sidan att de tillåter tex att man får låna till kontantinsatsen på bolån. Det tillåter väl inte alla banker vad jag förstått..
    jag har fast inkomst, inga förfrågningar i uc eller anmärkningar och fick avsag från ica banken på ett litet blancolån. Ringde Nordea direkt efter och fick låna direkt. Så jag fick intrycket av att ica banken är lite väl svåra.
  • Tecken

Jag har bolånet hos ICA-Banken och är väldigt nöjd. Det är väldigt lätta att komma i kontakt med via tel. Vi hade inga problem att få lån där.

• Romashka
    Tecken skrev 2011-03-03 18:31:10 följande:
    Jag har bolånet hos ICA-Banken och är väldigt nöjd. Det är väldigt lätta att komma i kontakt med via tel. Vi hade inga problem att få lån där.

Hej!

Jag är också kund hos ICA Banken sedan tidigare - har privat- och sparkonto där. Och nu funderar jag på att ta bolån där. Ni som tagit era bolån på ICA, hur gick ni tillväga? Sköts verkligen alla papper, skriva på låneavtalet mm endast via telefon??

• Tecken
    Romashka skrev 2011-05-27 16:21:50 följande:

Hej!

Jag är också kund hos ICA Banken sedan tidigare - har privat- och sparkonto där. Och nu funderar jag på att ta bolån där. Ni som tagit era bolån på ICA, hur gick ni tillväga? Sköts verkligen alla papper, skriva på låneavtalet mm endast via telefon??

Japp. Vi har inte behövt besöka något kontor. Blanketter skickades hem, som vi sedan fyllde i och skickade tillbaka. Smidigt!
Svar på tråden Ica Banken