• elims

Bugaboo donkey - är det värt det?!

Vi kanske har möjligheten att få tag på en bugaboo donkey.

Den släpps i england i mars och en vän till oss kan förmodligen fixa en och skicka över till sverige (frakten kommer inte kosta oss något, hans firma sysslar med sånt)
    Det hela beror lite på hur pass snabbt han kan få tag i en, vi ska ha vår bebis i slutet på mars och jag sa till vår vän att jag inte har lust att vänta 8-12 veckor (som leveranstid i Sveriga brukar ta) på en. Vill ha den runt bf ungefär.

Frågan är, är det värt det?! Priset kommer väl vara samma överallt, eller hur?
    Och hur är det egentligen detta med att köpa första versionen av en vagn...de hittar ju alltid en massa fel som måste rättas till osv i senare versioner. Tror ni att det är en bra vagn? (har haft en bugaboo cameleon till första barnet som vi har älskat)

• Svar på tråden Bugaboo donkey - är det värt det?!
  • Pia och Elna

Vet du vad den kommer att kosta? Har du klämt på den någon stans? Den kommer inte till Sverige förrän tidigast efter sommaren som jag har uppfattat det.

Priset kommer nog inte att vara samma det är det ju inte på andra vagnar. Jag är sugen på en men skulle inte köpa den osedd.

• elims

runt 11-12 tusen har jag läst.

kostar inte bugaboos vagnar samma i alla länder?! Är det nåt jag fått för mig bara kanske...

• Pia och Elna
    elims skrev 2011-02-28 21:23:58 följande:
    runt 11-12 tusen har jag läst.

kostar inte bugaboos vagnar samma i alla länder?! Är det nåt jag fått för mig bara kanske...
    Var har du läst det? Jag har följt de trådar som finns här och försökt följa all information om denna vagn och har ännu inte fått fram vad den kommer gå på.

Så vitt jag vet har Bugaboo differentierad prissättning och därför försöker hindra tex butiker i andra länder att skicka vagnar till andra länder. I USA ligger priserna ca 30% under Sverige i alla fall om man surfar runt på webshoppar och kollar.
  • Linn och Robin

Efter en snabb google check så får jag fram det här

Priset är olika beroende på vilken version av vagnen du vill ha. Donkey som singelvagn kostar 1089 € / 1199 $ / 899 £. Som duovagn, det vill säga med liggdel och sittdel kostar Donkey 1339 € / 1499 $ / 1099 £. Som tvillingvagn kostar den 1489 € / 1659 $ / 1219 £. Det går även att köpa till ett duopaket till sin singelvagn, detta paket kostar 250 € / 300 $ / 200 £.

Gabriel 061217 & Ebba 090515 & BF 110328
  • elims

här inne har jag nog läst det haha
    Stämmer förmodligen lagom bra då!

Vad tror, kan den kosta mer?

• Pia och Elna
    Linn och Robin skrev 2011-02-28 21:28:39 följande:

Priset är olika beroende på vilken version av vagnen du vill ha. Donkey som singelvagn kostar 1089 € / 1199 $ / 899 £. Som duovagn, det vill säga med liggdel och sittdel kostar Donkey 1339 € / 1499 $ / 1099 £. Som tvillingvagn kostar den 1489 € / 1659 $ / 1219 £. Det går även att köpa till ett duopaket till sin singelvagn, detta paket kostar 250 € / 300 $ / 200 £.
    Toppen tack jag har nog inte kollat på ett tag.
  • elims
    Linn och Robin skrev 2011-02-28 21:28:39 följande:

Tack!

tvillingvagn kostar den 1489 € / 1659 $ / 1219 £

är det detta pris som jag ska gå efter alltså? Kommer ju vilja ha en sittdel till stora barnet + en liggdel till bebisen (+ en sittdel till att ha när bebisen blivit lite äldre)
  • Linn och Robin

Fast som tvillingvagn så medföljer ju två st liddgelar, och det tror jag inte du är ute efter?
    Tror det är duon du ska köra på, men jag är ju inte helt säker heller..

Gabriel 061217 & Ebba 090515 & BF 110328
  • Pia och Elna
    Linn och Robin skrev 2011-02-28 21:40:52 följande:
    Fast som tvillingvagn så medföljer ju två st liddgelar, och det tror jag inte du är ute efter?
    Tror det är duon du ska köra på, men jag är ju inte helt säker heller..
    Det gissar jag med men sen behöver man förmodligen köpa till en till sittdel när bebisen blir större om man då vill fortsätta ha vagnen till båda barnen. För det ska väl gå?
Svar på tråden Bugaboo donkey - är det värt det?!