• Anonym (Fia)

Dålig i magen av grädde?

Jag blir så dålig i magen av grädde. Tror att det bara är vispad och ovispad. Ej i maten eller iallafall inte lika aggresivt och tydligt.

Jag antar att det inte är laktosintolerant eftersom jag kan dricka mjölk utan problem.

Kan det vara något med gallan, är det någon som har liknande bekymmer?
    Finns det något jag kan göra förutom att inte äta grädde (vilket jag inte gör men ibland är det så gott med marängsviss och dyl)

(jag ska prata med en läkare, men eftersom det inte är så allvarligt så väntar jag tills jag träffar en)

//Fia

• Svar på tråden Dålig i magen av grädde?
  • sextiotalist

Jag har haft samma problem, är inte alls lika känslig som yngre. Som barn kunde jag inte äta vispad grädde alls, lös grädde gick bra. Grädde i mat gick bra. Men kombinationen sött plus vispad grädde var en katastrof, då var det inget stopp på tarmarna.

Det har blivit bättre, men jag har en känslig mage, som kan reagera på konstiga saker.

Jag har aldrig brytt mig om att kolla varför, bara konstatera att. Min mamma får samma reaktion på typ tapas, kan inte äta saker inlagda i olivolja t.ex. Men man kan använda olivolja i annat.

• Anonym (Fia)

Tack för ditt svar.

Då hoppas jag att jag också blir bättre om några år. Fast det är snarare så att det blivit sämre när jag blivit äldre. Jag är nu 30.

Magen är en konstig grej, om man skulle lära sig hur den fungerar så dkulle livet vara lite enklare =)

Svar på tråden Dålig i magen av grädde?