• Jessica K

Hemmagjord kebabpizza?

Tänkte göra en kebabpizza hemma. Någon som har gjort det?
    Vad hade ni på mer än kebabkött och tomatsås?
    Ska man lägga på kebaben innan man gräddar den eller ska man lägga på det efteråt som de gör på pizzerior?

• Svar på tråden Hemmagjord kebabpizza?
  • Saabina

tja, mycket ost! Sen kan man ju ha på såna där gröna pepperoni, kanske annanas? Lök är ju gott att ha också. Jag brukar grädda pizzan med kebaben, blir så gott så. Nu blev jag sugen på pizza!

• Jessica K

Hihi :) Tack tack. Blir nog en sån om en stund... men först ska jag titta till tvätten och göra tomatsås. Mmm... vad hungrig jag blev nu...

• Ladyn

Hur gick det med pizzan, o hur gjorde du? *Nyfiken*

Blev bara sååå sugen så jag måste nog göra en jag med i helgen

• Emis04

Orientdressing är ju ett måste, att klicka på när man har tagit ur pizzan ur ugnen. Och så sådanadär gröna fefferoni´s på...

• holger1

Jag brukar göra egen kebabpizza med tomatsås, västerbottenost samt kryddade karéstrimlor som finns att köpa färdiggjorda i vissa affärer. Sedan in i ugnen. Efteråt läggar jag på isbergssallad, skivade tomater, rå lök samt kebabsås. Kebabsåsen gör jag av majonäs och gräddfil som jag rör ihop och sedan ketchup, cilipulver, paprikapulver, salt och peppar och en pressad vitlöksklyfta. Den är jättegod. Hungrig!!!!

• Jessica K

Ladyn: Pizzan blev riktigt mumsig! Hemmagjord tomatsås, stekt "kebabkött", lök, champinjoner och ost på och sen in i ugnen. Kebabsås på efteråt. Smaskens! Det ska jag minsann göra igen!

Svar på tråden Hemmagjord kebabpizza?