• peggyL

Snälla, hjälp mig. Blir tokig på min hud

Vad ska jag göra med min hud? Blir snart tokig! Ingenting hjälper ju.

Är knastertorr, huden stramar och flagar. Allrahelst är det näsan, mellan ögonbrynen och hakan som är torra. MEN, såklart har jag även fått fula pormaskar och små blemmor på samma torra områden.

Hur tusan gör jag då? Hur ska jag bli av med de fula orenheterna, men samtidigt få mjuk och skön hud som inte är torr?

Nu använder jag en rengöringsmousse från Apoliva. Dag- och nattcreme från Biotherm, foundation från All day minerals...nånting. Dessa produkter funkar i alla fall inte.

Tar tacksamt emot tips och hjälp på produkter och hur jag ska göra. 

• Svar på tråden Snälla, hjälp mig. Blir tokig på min hud
  • Tinzu

när jag var till läkaren så tyckte hon att jag ska använda miniderm, både på kroppen och i ansiktet.. och det har jag gjort och det hjälper mig Glad sen så har jag så torra partier runt ögonen så jag får milier, så jag har även köpt en ögonkräm från lancome.. min sambo säger iaf att jag har så len och fin hud nu så det är skönt att stryka mig på kinderna..

Annars finns locobase, både med bara fet kräm, och locobase repair som tydligen ska hjälpa huden att återhämta sig eller något sånt.. jag är ingen expert, har bara levt med torr hud och exem typ hela livet, och jag har fått prova mig fram Förvånad

• Hallonmumsan

Testa acnecyl hjälper mot finnar och torkar inte ut. Använd skrubb emellanåt för att få bort gammal hud. Finns på Apoteket för ett par hundra för både tvätt och krän

• peggyL
    Tinzu skrev 2011-02-28 23:07:46 följande:
    när jag var till läkaren så tyckte hon att jag ska använda miniderm, både på kroppen och i ansiktet.. och det har jag gjort och det hjälper mig  sen så har jag så torra partier runt ögonen så jag får milier, så jag har även köpt en ögonkräm från lancome.. min sambo säger iaf att jag har så len och fin hud nu så det är skönt att stryka mig på kinderna.. Annars finns locobase, både med bara fet kräm, och locobase repair som tydligen ska hjälpa huden att återhämta sig eller något sånt.. jag är ingen expert, har bara levt med torr hud och exem typ hela livet, och jag har fått prova mig fram

Jag är lite skeptisk till Miniderm, den innehåller parabener och det gillar inte jag. Locobase har jag hemma (repair) till resten av kroppen, men den är lite väl fet att ha i ansiktet, får blemmor om jag använder den. Tack för dina tips ändå :)
  • Indianica
    peggyL skrev 2011-03-01 09:19:42 följande:
    Jag är lite skeptisk till Miniderm, den innehåller parabener och det gillar inte jag. Locobase har jag hemma (repair) till resten av kroppen, men den är lite väl fet att ha i ansiktet, får blemmor om jag använder den. Tack för dina tips ändå :)
    men om huden är skadad (vilket den är om man är torr och konstig) då kan det vara klokt att under en övergångsfas använda en rejält reparerande kräm typ Miniderm. Vad har du för Biothermkrämer, är det Egeticserien eller?

Jag undrar om du kan ha känslig hud, jag använder mest parfymfria produkter (typ avene odyl.) eller svagt parfymerade och Biotherm kan vara ganska starkt parfymerat.

Och lägg undan rengöringsmoussen, undvik vatten på din torra hud, tvätta med rengöringsmjölk eller dyl en gång per dag (kvällen) för att behålla ditt naturliga fett.
  • mosterYster

Jag har produkter från La Roche-Posay. Funkar topp för min yttorra hy, som inte heller vill bli instängd i feta krämer men ändå återfuktas.

• Tinzu

Annars, när jag var senast på ansiktsbehandling så sa hon som gjorde den att jag ska nog prova en ansiktsmask från apoteket och använda ett par gånger i veckan. Jag har provat det och det har funkat, den är från apoliva, dock parfymerad :) dock var det ett tag sen jag använde den nu när jag har miniderm istället, och jag opererade mig i ansiktet och tänkte att jag ska nog inte kleta på något med parfym då på ett tag

• emmaline

Läs min blogg! Jag är hudvårdsterapeut och skriver både om vad som kan vara fel med kosten och produkter när man är torr.
    Jag rekommenderar dessutom bara rena produkter utan parabener och petroleum mm. Du får gärna skriva till mig också om du inte hittar svaret där!
    Http://ennioeco.blogspot.com

• Drömmarmamman

Inotyol, Silon eller miniderm som läkande. Idominsalva om det är lite mindre.

Sedan tipsar jag om att skaffa en hudvårdserie från samma märke, det kan låta som reklamsnack men ibland kan det faktiskt hjälpa! Apoteket har bra hudvårdserier. Hoppas det går bra för dig!

• Pikapika

Jag smörjer mig med kokosfett (på burk som egentligen ska ätas).
    Man blir ju ganska fet och glansig ett tag, så bäst är ju att använda det på kvällar
    eller på lediga dagar, men huden blir så fin och len

Brukar även lägga ett par msk kokosolja i badet, man blir härligt mjuk efteråt!!

Svar på tråden Snälla, hjälp mig. Blir tokig på min hud