• Tutgöling

Hjälp! Strl på Mam dinapp till välling?

Hejsan!
    Jag har sökt på forumet angående mams dinappar. Men dom flesta skriver om ersättning,
    min son har aldrig druckit ersättning och vi ska nu testa att ge honom välling på kvällen.
    Vi har köpt en Mam - diflaska och såg att den var från 0månader med 1:ans flöde. Och läser man på mams hemsida så rekomenderar dom x-modellen till välling, men den har även extra snabbt flöde..
    Så nu undrar jag ska man välja x-modellen eller vilken storlek tror ni, funkar 2:an till välling exempelvis?
    Min son är nu 7månader.
    Mvh Anna

Mam, dinapp, strl, välling
  • Svar på tråden Hjälp! Strl på Mam dinapp till välling?
  • KramKalas

jag har prövat x-nappen till välling men min son tyckte flödet var för stort så han drack väldigt dåligt. Prövade att ge välling med 2-nappen och då drack han mycket bättre. Har sen dess köpt nya nappar och använder nu 3-nappen både till välling och mölk. funkar väldigt bra för oss.

• Snabeldrake

Vi använde stl. 3 på nappen till välling. Använde också X först men det rann ut massvis då så han kunde inte hinna med att svälja.

• Snabeldrake

Stl. 2 nappen tror jag att vällingen fastnar i faktiskt. Den är ju lite grövre i konsistensen än vad ersättning är så jag tror det stockar sig i nappen och blir svårt att suga ut.. Men vet inte säkert. Bara en känsla.

• Erki

Min son är idag 7 månader och vill fortfarande bara använda 1:an. Han vägrar dricka när jag använder större hål. Det gäller både ersättning och välling.

Svar på tråden Hjälp! Strl på Mam dinapp till välling?