• Pomea

Katt kräks "bajs"?

Hej,

vår kise är en sex, sju år gammal kastrerad hane. På senare tid, några veckor tillbaka så kräks han i fåtöljer, soffor, mottor, sängar etc. Helt normalt att en katt spyr då och då, han fäller dessutom nu men jag undrar över spyans utssende, det ser ut som bajs och har samma färg som det och samma form men det luktar inget. Undrar om nån vet vad detta är? Avföringen är normal, aptiten likaså.

• Svar på tråden Katt kräks "bajs"?
  • Queenie70

Hårbollar ser ut precis som avlånga bajskorvar. Det är helt normalt.

• AnnaErika1977

Det kan vara hårbollar. Dom ser ut som bajskorvar.
    Är det en katt som går ute kanske han behöver avmaskas.

• Gro

Jag har en katt som "likadant" ibland. Typ en brun korv...  Ser groteskt äckligt ut.
    Det är dock bara kattmat (torrfoder i vårt fall) och katthår. Ser dock äckligare ut än vad det är. Det är håret som minder samman det så att det ser ut som det gör. Som en avlång brun hårboll blandad med mat.

Usch... o snart är det lunch...  Bäst att tänka på nåt annat en stund.   :)

• straw2008

Kattmat o hår ser ut som bajskorvar, förmodligen äter han på en blomma eller något o spyr upp små blad ? Det gör vår katt så fort vi har blommor hemma.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • skorpionen80

Vad har ni för färger på era katter? Våra birmor kräker vira hårbollar, och det ser ut som hår, inte som bajs. Ingen tvekan om vad det är...

• semlorna
    skorpionen80 skrev 2011-03-01 12:48:42 följande:
    Vad har ni för färger på era katter? Våra birmor kräker vira hårbollar, och det ser ut som hår, inte som bajs. Ingen tvekan om vad det är...
    Creme och det ser ut som ljust bajs när han kräks hårbollar.
  • Gro

När det är ihopblandat med kattmat så blir det ju brunt.

• semlorna
    Pomea skrev 2011-03-02 09:52:09 följande:
    yes yes bra då var det inget farligt mao. tack:)
    Hur ofta kräks han? Det är inte normalt med en katt som går och kräks en massa och har det pågått i ett par veckor som det står i ts så är det inte bra.
Svar på tråden Katt kräks "bajs"?