söker svar men verka inte få några...
Födde mitt första barn för snart 8mån sen och för att göra en lång historia kort så slutade det med att jag var tvungen att få 4påsar blod för mitt HBvärde låg på 66, vilket är extremt lågt. Förlorade bara 600ml blod under förslossningen så jag hade antagligen gått med lågt blodvärde länge under grav.
Skickade för snart 7veckor sen in en skrivelse till patientnämnden för att få svar på varför jag lyckades få så lågt HBvärde, det var taget i vecka 27 senast under grav och låg då på 105. Påpekade även för min BM att jag kännde mig svimmfärdig ofta under slutet av grav..
Idag ringde chefen för min vc och sa att inga fel begåtts utan att min BM följt de föreskrifter som finns..Min förlossning blev ett helvete och efteråt mådde jag oerhårt dåligt, svimmade och var helt sängliggande i nästa 2 dygn innan jag kunde ta hand om mig själv. Min son mådde även dåligt efter förlossningen och var inlagd på BIVA och innan jag fått blod så kunde jag ej ta hand om honom som jag ville,.
Känns som om jag inte kommer kunna få något svar på varför jag kunde få så lågt blodvärde..Känns inte som om någon tar ansvar för det som hände mig..mår skit över det här! Ska iaf på möte med BM nästa vecka så får vi se vad hon säger..
Hade väl hoppats på o kunna få ersättning för sveda o värk, en liten summa iaf, inte för att det hjälper så mycket men pengar behvös verkligen nu när jag är mammaledig och min sambo just nu går arbetslös..
Känns som om förlossningen blev berövad på all lycka man ska känna för jag var helt slut och kännde ingenting...det gjorde att jag första månaden var nästintill deprimerad och jag kände inte den lyckan som man vill känna för sitt barn..Alla andra var så glada men inte jag vilket gjorde skuldkänslorna ännu värre..Nätterna var värst för då fick jag sjävl ta hand om honom vilket var jättejobbigt..hade ångest inför varje natt..
Nu mår jag bättre och inser att han är det bästa som hänt mig men fortfarande finns ett hål...