• Goonie

Matstol til 1,5-åring?

Vad för matstol ska man köpa till sin 1,5-åring som inte vill sitta i babymatstolen längre? Har funderat på en tripp trapp men vill gärna ha andra förslag.

• Svar på tråden Matstol til 1,5-åring?
  • brummagumman

En sån hög vanlig stol från Ikea kanske? Minns inte namnet, Ingolf kanske? Ser ut som en vanlig pinnstol fast högre och mindre.

• Lumo

En ingolf har vi köpt till vår 2åring. Jättebra men inte värst snygg. Har sökt på nätet o i affärer efter liknande höga barnstolar men hittar för 17 inga alls, varför? En tripp trapp känns så bökig o tar stor plats o är fuuuuuuula!

• Pymsan

Vad är en ingolf och var köper man sån? Vår 19-månaders har oxå börjat ogilla sin babystol från ikea och vill helst sitta på vanlig stol men då hamnar han ju så lågt o tappar all mat i knät....

• Goonie

Men funkar det utan bygel? Är så himla nojjig att hon ska drutta ner från stolen om det inte finns bygel.

• brummagumman

På vår sons dagis sitter han på vanlig stol utan bygel utan att ramla så det borde funka hemma med :) Han är 16 månader.

• Lumo

Ingolf o en till modell finns på ikea, de ser ut som lite nättare barstolar.

Bygel behöver iaf inte min son som nu är 2 (i övermorgon) år. Han är ju faran själv o klättrar gladeligen i bokhyllor så han klättrar med lätthet upp på stolen o även lätt ner. Stolen står då även stabilt så jag är nöjd hittills, haft den en vecka.

• Goonie
    brummagumman skrev 2011-03-01 20:22:28 följande:
    På vår sons dagis sitter han på vanlig stol utan bygel utan att ramla så det borde funka hemma med :) Han är 16 månader.
    Jo vår dotter är snart 16 månader hon med så jag är ju inte rädd att hon ska ramla ner för att hon är för vinglig. Det är bara det att det är en väldig fart på henne haha.
  • brummagumman

Haha, jo det förstås :D

Svar på tråden Matstol til 1,5-åring?