• Lick it up

Vad göra mot yrsel vid menstration och riklig mens? (Snälla snabba svar)

Vad kan man göra mot yrsel i samband med menstration?
    Dessutom blöder jag mycket speciellt andra dagen då jag får ha både tampong och binda men "läcker" iaf igenom byxor osv efter 1 timma så jag måste byta ofta.

Snälla ge mig tips och råd

• Svar på tråden Vad göra mot yrsel vid menstration och riklig mens? (Snälla snabba svar)
  • Lick it up

Ingen som vet vad jag kan göra?!?

• Cinza

Du kanske behöver ett järntillskott? Det finns ju även läkemedel som gör att du inte blöder så mycket att köpa på apoteket. Just nu kommer jag inte ihåg vad det heter, men det är ju bara att fråga.

• 84 Anna

Det finns läkemedel som hjälper mot riklig blödning. Cyklo-F om det fortfarande helter så. Dessutom kan du äta p-piller/minipiller för att minska blödningen. Du skulle ju kunna boka tid hos en gynekolog och be om råd så har de säkert ännu fler förslag.

• Lick it up

P-piller kan jag inte äta pga jag försöker bli gravid tyvärr.

Funkar blutsaft tror ni?

Eller kanske Niferex järntabletter?

• 84 Anna

Järn kommer inte minska blödningen. Eventuellt hjälper det mot yrseln men jag tror ändå att ett samtal med en barnmoska eller gynekolog kan hjälpa dig.

• Lick it up
    84 Anna skrev 2011-03-01 18:21:55 följande:
    Järn kommer inte minska blödningen. Eventuellt hjälper det mot yrseln men jag tror ändå att ett samtal med en barnmoska eller gynekolog kan hjälpa dig.
    Ska försöka få tag i en gyn imorgon
  • Edah

Är du bara yr vid mens eller annars också?

När jag blödde mycket åt jag cyklo-F som är receptfritt på apoteket. Det är ett blodkoaguelrande medel som minskar mensen rätt mycket! Jag brukade ta tabletter de 2-3 dagar som jag blödde som mest.

• Lick it up
    Edah skrev 2011-03-01 18:36:45 följande:
    Är du bara yr vid mens eller annars också?

När jag blödde mycket åt jag cyklo-F som är receptfritt på apoteket. Det är ett blodkoaguelrande medel som minskar mensen rätt mycket! Jag brukade ta tabletter de 2-3 dagar som jag blödde som mest.

brukar knna vara småyr vid ÄL-BIM och sen nu vid mens.
Svar på tråden Vad göra mot yrsel vid menstration och riklig mens? (Snälla snabba svar)